I höstas var det dags för uppgradering i köket och vi bytte bl.a. ut vår 15 år gamla Electrolux Silence Tech köksfläkt som fungerat mycket bra och hade mycket låg ljudnivå. Då vi var jättenöjda med den tidigare så köpte vi en motsvarande köksfläkt men en nyare modell.

Tyvärr låter den nya fläkten MYCKET högre än den gamla även på lägsta hastigheten och min fråga är om någon annan som har en likadan och kan bekräfta att modellen har hög ljudnivå?!

Vi misstänker att något är fel på vår nya fläkt...

Modern Electrolux Silence Tech köksfläkt monterad över blå kakelvägg i kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi tänkte även vi byta ut vår fullt fungerande fläkt (Elektrolux silence tech från 2021) mot en modernare rostfri variant, men blev lite tveksam när jag läste ditt inlägg. Upplever ni ljudnivån fortfarande som ett problem?
 
K Klocko skrev:
Vi tänkte även vi byta ut vår fullt fungerande fläkt (Elektrolux silence tech från 2021) mot en modernare rostfri variant, men blev lite tveksam när jag läste ditt inlägg. Upplever ni ljudnivån fortfarande som ett problem?
Den har inte blivit tystare iaf, men som vanligt vänjer man sig.
 
Hmm ok. Vet du vilken modell det är?
Större delen av tiden kör ju inte fläkten, men ser den gör man ju hela tiden, så jag tänker att det kan vara värt ändå...
 
Modellen vi har heter EFT656OX.

Den gör ju sitt jobb och ser lite roligare ut än vår gamla :)
 
  • Gilla
Klocko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.