Hej,

vi ska snart bygga ut vårt hus och har fått en första offert från Isotimber på 305 000kr ink moms och transport. Jag vill hur detta står sig jämfört med lösvirke?
Har ännu inte fått offert från övriga firmor tyvärr.

Offerten från Isotimber är enbart på väggar 300mm tjocka med håltagning för fönster och dörr.

Isotimber tilltalar mig och har fått en del positiva kommentarer från folk som bor i sådana hus men vill inte betala allt för mycket extra.

Bifogar ritningar på vår tänkta tillbyggnad.

Skulle det vara mycket billigare att bygga upp stommen i lösvirke?

Mvh Andreas
Ritningar på en tillbyggnad med angivna rum och mått för kök, badrum, vardagsrum mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektonisk ritning över en planerad husutbyggnad med mått och utrymmesbeteckningar för sovrum, bad och hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, jag är också i tillbyggnadstaget och funderar över lösningar för att komma ner i pris.

Hur gick det för dig? Har ni kommit vidare?
 
F Freimeister skrev:
Hej, jag är också i tillbyggnadstaget och funderar över lösningar för att komma ner i pris.

Hur gick det för dig? Har ni kommit vidare?
Hej, håller på att samla in offerter nu men tar sån sjuk lång tid att få in. Återkommer när jag lyckas få in några.
 
Hej!
Har du lyckats komma vidare gällande offerterna? Jag är också nyfiken på vad du kommer fram till
 
A Allanbyggballe skrev:
Hej!
Har du lyckats komma vidare gällande offerterna? Jag är också nyfiken på vad du kommer fram till
Hej, vi fick en väldigt bra offert på lösvirke. Mest för att jag känner en säljchef på ett byggföretag så blev aldrig någon ordentlig jämförelse. Isotimber tog också enorm tid att svara på frågor så tröttnade till slut.
 
  • Gilla
H_kan@88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.