God kväll!
Vi har till vårat(framtida)hus tänkt oss en spiraltrappa till mellan bottenplan och övervåning.
Är väl kanske halvtråkig men har fastnat för rostfritt och ek.Det finns många företag med väldigt fina trappor men ingen utav dom vill ge en minsta hint om vad dom kostar!!Jag förstår ju naturligtvis att det är svårt att ge ett pris bara sådär då alla trappor måttbeställs,men det vor roligt att få ett ca.pris iallafall.....och i vanlig ordning vänder jag mig till forumet då det alltid finns bra svar här ;)
 
Hej, Har tills på måndag ett 1.5 plans hus + sutterängvåning.

En spiraltrappa från sutterängvåningen och hela vägen upp i ek och rostfritt. Ingen större prisskillnad mellan ek handledare och rostfria heller för den delen.

I priset ingick två broar ut till barnens rum samt upphängning/stöd för "balkong" Många meter handledare blev det.

Byggt p plats av smed och mekanisk verkstad med stum stomme. Designad av oss själva. Lite felkonstruerad av smederna! :( (För brant kanske)

Priset?.... dyrt... cirka + 250 000: - snyggt? Ja, vi tycker det. (Men Du kan få en hiss för dom pengarna i B&O stuk!) ;-)

Skulle tro att motsvarande trappa mellan två våningar ligger på 120-150 tkr.
 
125000-150000!!!!! :surprised: :surprised: :surprised:
Det var en "aning"mer än jag trodde,i min fantasivärld(som jag tydligen lever i)hade jag kanske trott 50-60 tusen...men tack så mycket,det är förmodligen hög tid att tänka om.
Trevlig valborg önksas er alla!
 
med tanke på vad en trätrapp kostar verkar det ju "rimligt" men visst mycket pengar är det.

//Markus
 
Hej,

Enbart skivorna för trappstegen i ek kostade 38 tkr.

Men det är en dubbelspiraltrappa mellan tre våningar, så det går nog att hitta billigare.

Den som söker, skall finna! ;D

Det hinner man inte alltid göra i ett bygge som pågår.
 
Nice trappa..

Har själv grunnat på en "egen" design.

Finns det ngn som har några bra länkar/tips till folk som gör trappor?

/mats
 
I våran byggsats ingår U-trappa i furu med ståndare i rostfritt. Priset är 39 000.
Vill man ha trappan i Ek istället för furu får man betala 62 000.
Alltså ett tillägg på 23 000.
 
Vi har beställt en trappa i ek och rostfritt från SSC i Skellefteå. Vi fick göra ett tillägg på ca 35 000 utifrån standard trappen (totalt för ek trappen ca 55000kr).
Där går det att få tag i en sprialtrappa, men har för mig att de var lite svåra att få priser av som privatperson men man kan ju alltid försöka.

Prisindikation finns på hemsidan.

http://www.sscskelleftea.se/templates/_PageWide.aspx?id=534
 
har sett i reklamblad Bauhaus en spindeltrappa KLAN i byggsats, bok+lackat stål, höjd max 306cm, diameter 120cm för 15000. Finns också diam 160cm. Kanske passar?
gaia
 
Jag letade också efter spiraltrappa på ssc skellefteå och hade svårt att få fram priser. Men dom har en återförsäljare som heter www.trappforum.se
Dom var väldigt bra att ha att göra med, fick mycket förklarat som att ta upp en soffa är ju lite besvärligt. Det slutade med en vanlig trappa:).

//jpg69 trappa var en ny värld att förstå sej på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.