Undrar om det är praktiskt möjligt att ta bort all sten från tomten, så att det blir en ren gräsmatta.
Det är radhus på båda sidorna och andra hus framför. Så att ta in en minigrävare går tyvärr inte.

Borra själv och kila? Är det ens rimligt med tanke på hur stort det är?
Simplex?
Snigeldynamit?

Trädgårdstomt med stora stenar och snötäckta områden, omgärdad av trädgårdar och radhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radhus med snötäckt stenig tomt, omgivet av andra hus och inhägnat med trästaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
E
I identisk skrev:
Undrar om det är praktiskt möjligt att ta bort all sten från tomten, så att det blir en ren gräsmatta.
Det är radhus på båda sidorna och andra hus framför. Så att ta in en minigrävare går tyvärr inte.

Borra själv och kila? Är det ens rimligt med tanke på hur stort det är?

[bild] [bild]
Vad menas, vad ska din minkgrävare göra mot ett berg?

Allt är säkert möjligt, bara en fråga hur mycket du vill lägga på detta. Bygg en skidbacke annars.
 
E El-Löken66 skrev:
Vad menas, vad ska din minkgrävare göra mot ett berg?

Allt är säkert möjligt, bara en fråga hur mycket du vill lägga på detta. Bygg en skidbacke annars.
Tänkte om man skulle spränga med simplex. Då behöver man väl en minigrävare för att lägga på en sprängmatta antar jag. Eller behöver man kanske inte det? :)
 
Nej, det är inte rimligt att få bort det för hand, sen är det ju så att ska det bäras bort också så blir det ju ännu tråkigare.
 
Du kan borra och köra med Darda också. Det är hydrauldriven spräckare.

Räkna dock med att det kommer att bli många stenar och ton att ta hand om.
 
R Robert-san01 skrev:
Du kan borra och köra med Darda också. Det är hydrauldriven spräckare.

Räkna dock med att det kommer att bli många stenar och ton att ta hand om.
Har du någon uppskattning på vad det skulle kunna kosta att hyra in hjälp som löser det med darda?
Jag har själv ingen aning, så jag vet inte om det skulle kosta 50.000 eller 250.000 kr.
 
tommib
Allt är möjligt men du kommer få lägga extremt mycket tid eller pengar på det. Grannarna kommer tröttna på dig och gräsmattan kommer bli sumpig om du inte kan dränera den åt något håll.

Rent praktiskt går det att göra det där med borr och snigeldynamit. Det är skitigt och tungt.
 
E
tommib tommib skrev:
Allt är möjligt men du kommer få lägga extremt mycket tid eller pengar på det. Grannarna kommer tröttna på dig och gräsmattan kommer bli sumpig om du inte kan dränera den åt något håll.

Rent praktiskt går det att göra det där med borr och snigeldynamit. Det är skitigt och tungt.
Och vad kostar det?

Att göra själv eller köpa in?
Mätt i pengar eller blod, svett och tårar?
 
I identisk skrev:
Har du någon uppskattning på vad det skulle kunna kosta att hyra in hjälp som löser det med darda?
Jag har själv ingen aning, så jag vet inte om det skulle kosta 50.000 eller 250.000 kr.
Det är svårt att se hur många m3 det är på bilderna. Jag skulle räkna med ca 25000/m3 inkl bortforsling och det är nog ungefär samma om du spräcker eller kör snigel dynamit.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.