Hej!

Jag har dessa skadedjur på min balkong. Vad är det för insekter? Som referens i storlek fick jag med en fluga som är med rätt långt upp på det vänstra glaset. Jag har inga växter eller annat på min balkong och detta är väldigt högt upp. Men de måste härstamma någonstans från trädgårdens rike tycker jag

Det jag mest är ute är hur jag bekämpar dem och framförallt ser till att de inte kommer tillbaks??
 
  • Insekter på insidan av en balkongruta, med en fluga som storleksreferens högt upp på vänster sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
F FRS05 skrev:
Jag har dessa skadedjur på min balkong
Vilken skada åsamkar de dig?

Staffan
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
A
F FRS05 skrev:
Men de måste härstamma någonstans från trädgårdens rike tycker jag
Kanske kan vara linslus!
(förlåt,kunde inte motstå:oops:)
 
  • Haha
H_kan@88 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vilken skada åsamkar de dig?

Staffan
Ja, mindre trevligt när fönsterna är täckta av insekter. Efter lite tankeverksamhet här och med lite googling så verkar det vara gärsflugor. Tips om hur man blir av med skiten?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vilken skada åsamkar de dig?

Staffan
Såhär ser det ut hos en granne. Jag har dock inte lika stora problem som honom men jag vill förebygga att få det. Förstår du nu? Inte så trevligt att ta en öl där en sommarkväll direkt:D

Där ligger varken en gammal köttbit eller några växter på balkongen. Utan hur utrotar och får man bort skiten? Finns det något bättre än att asfaltera all gräsyta nedanför.
 
  • En balkong med en ansamling av små insekter vid dörren och intill vita gardiner, vilket skapar städproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
blomknopp och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
F FRS05 skrev:
Såhär ser det ut hos en granne. Jag har dock inte lika stora problem som honom men jag vill förebygga att få det. Förstår du nu? Inte så trevligt att ta en öl där en sommarkväll direkt:D

Där ligger varken en gammal köttbit eller några växter på balkongen. Utan hur utrotar och får man bort skiten? Finns det något bättre än att asfaltera all gräsyta nedanför.
Ställer han inte till med för mycket problem för dig och övriga i huset, så att han blir vräkt, är det nog inte så mycket du kan göra.

När det gäller de små insekterna kanske det räcker med att öppna fönstret, så att det blir kallt därinne.

Staffan
 
Brukar vara att de svärmar och då drar sig mot ljus på kvällarna. så har du utebelysning så minskar dem om du släcker ner, kan dra sig mot lilla ljuset som blir inifrån också..
Sätt en insektslampa/grill med förlängningssladd på behörigt avstånd så samlas de där
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ställer han inte till med för mycket problem för dig och övriga i huset, så att han blir vräkt, är det nog inte så mycket du kan göra.

När det gäller de små insekterna kanske det räcker med att öppna fönstret, så att det blir kallt därinne.

Staffan
Grannen bor inte närma mig och ställer inte till problem. Han kan ju inte hjälpa att det kommer mycket insekter till honom. Det är tyvärr en liten balkong och det är öppet på ena änden. Inte helt inglasat med andra ord.
 
H_kan@88 H_kan@88 skrev:
Brukar vara att de svärmar och då drar sig mot ljus på kvällarna. så har du utebelysning så minskar dem om du släcker ner, kan dra sig mot lilla ljuset som blir inifrån också..
Sätt en insektslampa/grill med förlängningssladd på behörigt avstånd så samlas de där
Ja, det kanske är det bästa. Dra en kabel och sätta en sådan på utsidan av där det är fönster.
 
  • Gilla
H_kan@88
  • Laddar…
S
Fågelholkar och fladdermusholkar håller bort mycket insekter på ett naturligt sätt. Spindlar också. Dina flugor verkar ju vara ganska små så då kanske det är bäst med spindlar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.