Köpte mig en luftvärmepump från juöa, hur viktigt är de att vakumsuga rören? Läser på nätet men alla svarar så olika, nån här som vet?
Är skruvjooolingar på den. Inga snabbkopplingar
 
A
Vilken pump är det?
 
Du menar nog S-JA2519. Den har vanliga kylrör och ska vakuum-sugas vid installationen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Har du inte hyfsat bra grejor/kunskap för att vakumsuga skulle jag leja bort det,tex slangar/mätare i ett billigt manometerställ är totalt värdelösa.
 
Hur fick du köpa en värmepump från Jula utan att ange en certifierad kyltekniker som ska installera den? Fyllde du inte i något formulär?
För länge sedan köpte jag en julapump och vacuumsög själv men livslängden på värmepumpen var kort.
Om man inte vacuumsuger finns det vattenånga från luften kvar i rören som bildar iskristaller som sedan skadar själva kylmediapumpen.
 
A
du får nog vakumsuga själv
skulle inte tro att du hittar någon som vill ta sig an detta högriskprojektet
 
Skärmbild av text som beskriver installationsprocessen för en luftvärmepump genom installationspartner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Läst vad det är du har köpt?
 
Jag har köpt 4st billiga pumpar från Jula och ingen har hållt längre än två-tre år. Köp en kvalitetspump och köp med installation, det blir billigare i längden. De där förfyllda slanpaketen passar aldrig i längd heller så det ser mindre bra ut.

/N
 
N niblom skrev:
Jag har köpt 4st billiga pumpar från Jula och ingen har hållt längre än två-tre år. Köp en kvalitetspump och köp med installation, det blir billigare i längden. De där förfyllda slanpaketen passar aldrig i längd heller så det ser mindre bra ut.

/N
Min Coolix är 10 år gammal;)
 
Har en byggfläkt som är över 10 år men det betyder inte att den ger någon besparing ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
[bild]

Läst vad det är du har köpt?
Och vad ska de göra om man inte talar om vem som ska installera?
 
A
Då får man den berömda snigeln på ögat;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.