Din häll är några år gammal? Jag har något vaga minnen av denna felkod
Kan vara något knas med knapparna, nån kortslutning. Har du tur är det bara smuts som ligger och stör ut. Annars trasig på riktigt.
Koppla från strömmen och lyft upp hällen på bänken. Lossa glaset, små skruvar runt om och lirka upp glaset så ser du touchpanelen. Inspektera
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
Den är åtta år (redan!).
Hur lyfter man upp hällen? Försökte med fingerkraft men det var för klent. Vad behövs för verktyg?

Lyfter man både framifrån och baksida samtidigt?
 
Redigerat:
Löste sig med en spackel

Närbild på ett hörn av en spegel och metallram där spackel har använts för att täcka en ojämnhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En öppnad induktionshäll som visar inre komponenter och spolar under glasytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagens lektion i vitvaror: hur ser en induktionshäll ut under glaset?

inte uppenbart smutsigt iaf...
 
torbeno torbeno skrev:
Din häll är några år gammal? Jag har något vaga minnen av denna felkod
Kan vara något knas med knapparna, nån kortslutning. Har du tur är det bara smuts som ligger och stör ut. Annars trasig på riktigt.
Koppla från strömmen och lyft upp hällen på bänken. Lossa glaset, små skruvar runt om och lirka upp glaset så ser du touchpanelen. Inspektera
ok, och nu då?
 
A
det kortet har man bytt några gånger
 

Bästa svaret

magda136 magda136 skrev:
ok, och nu då?
Ja, synligt inget anmärka på vad jag kan se. Kortet är enkelt att byta men jag ger ingen garanti för att det är det som är defekt.
Du klämmer ihop de vita snäpp-hakarna med en liten tång och kontakterna flyttar du över. Kolla så att ingen av de svarta tryck-kuddarna fastnat på undersidan av glaset, det blir för knött med dubbla.
 
  • Inre delar av en spis med öppna elektriska komponenter och en pil som pekar på en kontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Jag beställde ett nytt kretskort, och håller tummarna för att det är det som är felet.
 
@torbeno tack för hjälpen! och moraliskt stöd i att det är lätt att byta. Jag gör ett försök (y)
 
Kretskorten kom redan idag(!), hämtade direkt och bytte på några minuter. Nu funkar hällen igen, vilken succé!! 1048kr för nytt kretskort jämfört med ny häll för 6-8000kr. Hushållsekonomichefen kommer bli nöjd nu
 
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
magda136 magda136 skrev:
Kretskorten kom redan idag(!), hämtade direkt och bytte på några minuter. Nu funkar hällen igen, vilken succé!! 1048kr för nytt kretskort jämfört med ny häll för 6-8000kr. Hushållsekonomichefen kommer bli nöjd nu
Bra jobbat. Ta anställning som tekniker hos Siemens :)
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
A
torbeno torbeno skrev:
Bra jobbat. Ta anställning som tekniker hos Siemens :)
De betalar för dåligt
 
Hej, jag har samma problem som du er 22, vart köpte du kretskort i från?
 
electroluxaren skrev:
De betalar för dåligt
Jo, så är det nog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.