S
Det verkar som aktiviteten på forumet gått ner ganska duktigt. För några år sedan fick man alltid flera svar på nolltid om man skev ett inlägg, nuförtiden kommer det oftast bara några få på ett par dagar. Är det så att aktiviteten gått ner avsevärt?
 
A
12 timmar och inget svar,tja?
här diskuterar vi mest corona och dyl:)
 
  • Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Egentligen har man annat att göra än att svara här.

Protte
 
"Byggboom" tidigare, numera byggs det kanske mindre villor? (=mindre frågor)
 
Byggs fortfarande stora villor också...;)
 
  • Haha
Luddis_1
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Det verkar som aktiviteten på forumet gått ner ganska duktigt.
Jag har inte känt det så men detta är nog en fråga för @Per Eskilsson eller @Marlen Eskilsson om det nu är något som de vill kommentera. Kan säkert vara känslig information så vi får väl se... ;)
 
Aktiviteten på sajten och i forumet har inte minskat, snarare ökat. Tidigare brukade vi säga att det görs 2 inlägg i minuten, nu ligger siffran oftare på 4 inlägg i minuten under prime time.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Det behöver dock inte betyda tvärtom som det TS antyder. Om det så är 100 inlägg i minuten men alla hamnar i "tramstrådar" typ olika coronatrådar som inte har med husbyggande och därtill ställda frågor så kan det absolut upplevas som att aktiviteten minskat.
 
Eller så har TS frågor numera blivit komplexare än de varit förr vilket gör att inte lika många känner att de kan svara?
 
  • Gilla
Poxeman
  • Laddar…
Aktiviteten har inte sjunkit, den har ökat. När jag tittar igenom TS trådar sedan 2012 ser jag att TS inte alltid fått svar tidigare heller.

Hur ska man då göra för att öka chansen att få svar på sin fråga?

- Skriv en intressant rubrik.
- Ställ frågan vid en tid då många är inloggade så ökar chansen för att någon som kan svaret ser din fråga.
- Formulera frågan tydligt så att den inte kan missuppfattas.

Vi har flest inloggade kvällstid 20-23 söndag, måndag, tisdag och onsdag.

När det är dåligt väder ute har vi mer aktivitet. Det har vi även när det är Fuskbyggarna eller Husdrömmar på TV. :)

När det är olika lov eller stora idrottsevenemang eller dylikt har vi mindre aktivitet.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hur ska man då göra för att öka chansen att få svar på sin fråga?
Och med risk att provocera och absolut inte riktat mot någon i tråden.

Var tacksam för de svar man får även om svaren "hamnar bredvid frågan" eller inte är precis det svar man önskar. Då uppmuntras andra att delta och till slut kanske tråden ger en det man behöver. Är man "sur och snäsig" när någon försöker hjälpa till men kanske inte lyckas exakt "rätt" tappar i alla fall jag lätt lusten att bidra.
 
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
A
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hur ska man då göra för att öka chansen att få svar på sin fråga?
Man får nog bumpa tråden ofta då,försvinner snabbt i flödet,tror inte heller att många orkar bläddra speciellt långt ner:thinking:
 
Tittade igenom de ämnen jag startat under de ca 2 år jag varit medlem. Jag har alltid fått svar, ibland fantastiskt matnyttiga, någon gång lite ogenomtänkt, alltid med välvilja.

Tack byggahus och alla medlemmar för att ni gör det lättare för mig mig att bygga hus:heart:
 
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.