Hej
Vill montera en brytare (magnetkontakt, switch eller liknande) på garaporten för att övervaka att den är stängd. Vill ha möjlighet att övervaka i app, skicka notis, sms, epost etc om den inte är stängd under vissa tider.
Har idag Verisures gateway till två Yale Doorman och Philip HUE-gateway till några lampor. Samt Deltacos app till några styrda uttag via wifi.
Helst skulle jag vilja få in signalen i något av dom system jag redan har, går det, vad behöver man i så fall?
Om nej. Vilket system borde jag skaffa då och vilken utrustning behövs.

:thinking:
 
Spelar nog ingen roll vilket larmbolag man har. Bovarna är ganska medvetna om hur lång tid dom har på sig och varför ska väcktare riskera livet när man stöter på bovar. Vaktbolagen är nog mer till för att provisoriskt laga krossade fönster.
Har ett sommarhus i Stockholms skärgård tillsammans med mina vänner. Eftersom vi har gömt stegarna tar sig bovarna in via ett lågt placerat fönster på altanen. Vi har installerat en liten pump som som via en rörelsedetektor sprutar ut vatten och superhet chilipulver så kallat Dewils blood Numera behöver vi någon gång om året bara byta en krossad ruta men vi har sluppit folk som rotat runt i huset.
För någon vecka sedan var det någon som bröt upp låset på min cykel men boven cyklade bara ca 10 meter innan boven slängde ifrån sig cykeln. Så fyller man en gif påse med Dewils blood och placerar påsen under sadelskyddet så verkar det som om boven inte vil cykla vidare när den superheta chilisåsen blöter ner byxbaken och gnider in chilisåsen runt analöppningen och könsorganet. Ni kan testa att gnida in en dl Dewils blood i skrevet och avgöra om det kan vara något för att förhindra en cykelstöld?.
 
  • Gilla
Calleking och 2 till
  • Laddar…
Hehe tror du har tagit det några steg längre än vad jag tänkt mig.

Jag skrotade Verisure och köpte en Yale Smart living hub, 2st nya moduler till låsen och en dörrkontakt från Yale som jag satte på garageporten. Blev dock en besvikelse. Funktionerna i Yale appen är väldigt basic och det går t.ex. inte att få en påminnelse om garageporten varit öppen en viss tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.