Upp till bevis @LivH ;) Ett inlägg och en inloggning på sajten. Hur har det gått, har ni hittat något fel?
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Fast utan uppvärmning, kyla, varmvatten och dusch är 250 kWh/månad ganska högt på sommaren. Mycket matlagning och bakning? Plasma-TV?
Bra fråga, vet ej vart kilowattimmarna tar vägen.
En del går ju åt till datorer, routrar etc.
Och så det självklara, kyl, frys, FTX-aggregat, varmvattenberedare, spis, ugn, mikro, TV...
Vår kyl + frys + FTX drar enligt pappren 90 + 90 + 20 W = 0,2kW, dvs 144 kWh/månad.

Hur ser det ut hos dig själv?
 
Magnus E K
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur ser det ut hos dig själv?
Jag skojade lite; 250 är ju fortfarande lågt, särskilt med mer än en person i hushållet. Jag bor själv. Mitt lägsta är 268 kWh från augusti 2018 (eller 265 i juni 2019, men var då bortrest en hel vecka). Ingen kyla eller värme då, men en del datorer och ljudutrustning som gick en hel del, plus att jag har dusch i källaren och därför kör avfuktare där ca 4 timmar per dag (vilket ger ca 30 kWh per månad). Lägsta i år 328 i juni; det har gått upp lite för att jag kör en extra (onödigt stor, följde med huset) frysbox i källaren (annars bara kombinerad kyl/frys), har också suttit inne och jobbat mer, bakat mer och varit hemma precis hela tiden (lite corona-effekt). Ingen mekanisk ventilation.

Högsta sen jag skaffade LLVP:n är 1596 i januari 2019; det dras upp när det är kallt för att jag då behöver köra gamla elpannan ibland för att inte källaren ska frysa ihop (inte så kul att duscha där om det är kallare än 8-10 grader). Senaste "vintern" som högst 985 i januari och i februari och mars bara 630 (så tydligen bara ca 300 till värmepumpen då, om jag jämför med sommarsiffrorna).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.