Förpackning för en Malmbergs MD-48 LED Downlight, information om produktens egenskaper synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spotlights fäste med en existerande urgröpning liggande på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastspottens sida mot träbakgrund som behöver urgröpning för kabeldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte en billigare variant av spot att sätta i takfoten, nu visar det sig att jag behöver göra en ”urgröpning” för kabeln som ska löpa mellan dessa lampor som alltså ska seriekopplas av behörig elektriker. Den finns en ”grop” men behöver alltså en till på motsvarande sida. Det ska ju helst bli någorlunda likt det och inga vassa kanter.
 
Redigerat:
Tips: ta en bild på spoten eller bifoga en länk till produkten så blir det enklare att ge något råd.
Antar att det är kåpan på spoten som avses.
Nätanslutna spot:ar parallellkopplas.
 
  • Gilla
Madhul72
  • Laddar…
Har funderat om det finns nåt som kan stansa ut hålet? Har nämligen 20st ..
 
Problemet är att ytan är välvd. Tror ej du hittar något billig konsumentprodukt som stansar ut önskad öppning.

Det borde inte vara omöjligt att fila ut öppningen med en bra fil med en rimlig arbetsinsats. Godset ser tunt ut.
 
  • Gilla
Madhul72
  • Laddar…
Går det inte bara att välja ett borr med lämplig diameter och pressa cylinder mot tills man "fräst" in lagom djupt? Vad är det för material?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Går det inte bara att välja ett borr med lämplig diameter och pressa cylinder mot tills man "fräst" in lagom djupt? Vad är det för material?
Det är tunn aluminium.
 
Det går inte att göra kabeldragningen på något annat sätt, så att kabeln kommer ner rakt i armaturen?
En dold kabeldragning i takfoten är enl. mig mer optimalt.
 
Antingen med ett borr eller någon slags roterande "fil/fräs" borde det gå rätt snabbt att "gnaga" upp ett "uttag".
Roterande fräs för borrning och utformning av uttag i olika material.
 
Redigerat:
Alfredo Alfredo skrev:
Antingen med en borr eller någon slags roterande "fil/fräs" borde det gå rätt snabbt att "gnaga" upp ett "uttag".
[bild]
Ska gå ut i garaget och se vad jag kan hitta, tack ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.