Hej jag upptäckte ett stort problem när jag började skrapa bort färg på min entré. Ena pelaren till balkongen är rutten och behöver bytas så jag tänkte byta båda då den andra även den va lite mjuk men inte så illa som den här.

Undrar hur ni skulle göra ?

Funderar på att köpa stämp för att lyfta upp den. Även bygga upp pelaren så man inte får samma problem igen om några år.

Ska även se va vad det kostar att leja bort den då jag även fått ett pris av en firma att byta tak så om man skulle göra detta i samma veva om det inte är allt för dyrt. Entré med rutten pelare under balkongen, behov av utbyte synligt, stegar stödjer arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rutten vitmålad träpelare till balkong med betydande skador och synligt mört inre trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ffridaffransson
  • Laddar…
hej en liten uppdatering, bytte pelarna själv med hjälp av 4 stämp.

pelarna köpte jag lokalt på en bolist butik, måten på dom blev 175x175.

limma även dit 1cm höga plastbitar på plattan med hjälp av tec7 så inte nya pelarna skulle stå direkt på den. Fäste överdelen med långa konstruktions skruv 220mm

länk till stämp https://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html
 
  • Husfasad med byte av pelare pågår, stämpar stöttar balkongen, nya pelare och byggmaterial syns i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en svart plastbit med utsparningar, tänkt som underlägg för byggpelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppdatering av entré med nya gula stolpstöd under balkong, inklusive isolerande plastbitar och konstruktionsskruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med nybytta pelare under veranda, gråmålade steg och röd kvast lutande mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med nyinstallerade pelare under balkongen, stöttade av stämpar med grön gräsmatta och stentrappa i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad pelare vid husgrund med ny 175x175 dimension och plastbit som distans från betongplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Triacs och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.