Har nu några månader upptäckt att det tränger fram grönt pulver från golv listerna i ett rum här hemma. Vet någon vad det är för något?

Skruvade bort listen dörr listen nu och det va fullt av det gröna pulvret.
 
  • Grönt pulver synligt vid borttagen trälist mot golv och dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt pulver synligt vid kanten av en golvlist bredvid parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt pulver synligt vid bortskruvad golvlist i ett hörn av rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Kan det vara så att det är ett flytande golv som är lagt på grönblå foam. Nu har foamen torkat och släpper ifrån sig detta plastpulver?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kan det vara så att det är ett flytande golv som är lagt på grönblå foam. Nu har foamen torkat och släpper ifrån sig detta plastpulver?
Har samma i mitt hus ftån lister under 50-talskök och vägg till klädkammare. Bara i köket. Det kommer fram och jag dammsuger bort det. Fanns sånt foam på 50-talet?
Mvh Svalan
 
Claes Sörmland
S Svalan69 skrev:
Fanns sånt foam på 50-talet?
Mvh Svalan
Det har jag svårt att tro, känns mer som en grej som hör till tiden från 80-talet och framåt. Bilderna ovan visar ju ett golv från modern tid.
 
Ser ut som samma gröna pulver hos mig och sipprar fram från några lister vid köksskåpen. Kanske får skicka in på analys..
 
  • Grönt pulver vid trälisten på golvet intill en vit vägg och köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Vidaswe skrev:
Har nu några månader upptäckt att det tränger fram grönt pulver från golv listerna i ett rum här hemma. Vet någon vad det är för något?

Skruvade bort listen dörr listen nu och det va fullt av det gröna pulvret.
Har ni kommit på vad pulvret kommer ifrån? Har samma i mitt kök
Mvh Susanne
 
Tycker det ser ut som råttgift.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Oj oj om det stämmer. Har sipprat ut så här under de två år jag bott här
Tack för din synpunkt
 
BirgitS
S Svalan69 skrev:
Ser ut som samma gröna pulver hos mig och sipprar fram från några lister vid köksskåpen. Kanske får skicka in på analys..
Det är väldigt ovanligt att man la in trägolv i kök på 50-talet så jag tror nog att golvet (med underlägg) är betydligt nyare än så.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väldigt ovanligt att man la in trägolv i kök på 50-talet så jag tror nog att golvet (med underlägg) är betydligt nyare än så.
Ja det är säkerligen nyare än så. Undrar om det ligger nån gammal grön plastmatta under allting...
 
BirgitS
S Svalan69 skrev:
Ja det är säkerligen nyare än så. Undrar om det ligger nån gammal grön plastmatta under allting...
Du kan ju ta bort en tröskel och se hur det ser ut under golvet.
 
S Svalan69 skrev:
Har ni kommit på vad pulvret kommer ifrån? Har samma i mitt kök
Mvh Susanne
Nej, jag har inte kollat mer på det, antog att det var golvfoamen som någon sa här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.