Circle K skrev:
Nu blir bra bättre. Vi har några riktigt intressanta saker att berätta för dig som som har ett Circle K Mastercard. Vår tanke med kortet är att du som kund alltid ska få fina fördelar – och därför är vi extra glada att kunna berätta om alla våra kortnyheter.


Till att börja med så förnyar vi villkoren för bonusen. Tidigare fick du en bonus på 0,3 procent på alla dina köp hos oss och 1 procent i bonus om du tankat mer än 1 000 liter drivmedel. Men inte nu längre…

…från och med den 18 november 2020 får du 1 procent i bonus på alla inköp hos oss – från första kronan*! Och i fortsättningen får du 0,5 procent i bonus på alla andra köp du gör med kortet.
Om jag fattar rätt så sjunker min bonus från 1% till 0.5% där jag handlar överlägset mest, dvs på andra ställen än Circle K.
 
Antagligen, har själv ett OKQ8-kort där dom sänkt från 1% till 0,3% med hänvisning till EU-regler som styr kortavgifter.
 
Har dom verkligen haft 1% bonus på övriga inköpsställen fram till nu? Jag har för mig att dom sänkte det för flera år sedan i samband med nya regler.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Så här står det i de nuvarande villkoren:

"Du får 0.3% i bonus på alla köp du gör med ditt Circle K Mastercard*. Tankar du över 1 000 liter/år får du 1% bonus.
* Exkluderat köp av tobak, lotter, spel, drivmedel, kontantuttag och samtliga köp på andra drivmedelsbolag i Sverige. "



Så här blir det nya:

"Nu blir bra bättre. Vi har några riktigt intressanta saker att berätta för dig som som har ett Circle K Mastercard.
...från och med den 18 november 2020 får du 1 procent i bonus på alla inköp hos oss – från första kronan*! Och i fortsättningen får du 0,5 procent i bonus på alla andra köp du gör med kortet.
* 1 % bonus på köp hos Circle K och 0,5 % bonus på övriga köp. Exkluderat köp av tobak, lotter, spel, drivmedel, kontantuttag och samtliga köp på andra drivmedelsbolag i Sverige."


Så, visst, om man tankar mindre än 1 000 liter per år blir det ju lite bättre.
 
  • Gilla
Big D och 1 till
  • Laddar…
G
Jag slutade tanka på CK när de började fuska med kaffet.
Vecko-pendlade mycket om köpte minst 8 koppar per vecka. Förut fick man en full kopp.
Nu kan du ta en stor PLUS en liten kopp i samma mugg som förut blev full.
Samma fusk i muggarna på OKQ8 märkte jag sedan, minns inte om shell/7-11 gör de, länge sedan jag köpte hos dem.
 
En anledning till att jag tankar på Circle K är bonusen på kreditkortet, som vi använder till ALLT (min fru har ett "extrakort"), i genomsnitt kanske 10 000 kronor per månad. Nu ska jag kolla upp kreditkortet hos Komplett Bank och kanske börja tanka på den närmaste macken, som är St1.

På kreditkortet hos Komplett Bank får man 1% bonus på "allt" (vet ej om det funkar på mackar ...), 2% på internetköp och 4% vid köp hos Komplett. Ingen årsavgift. Bästa kortet nu?
 
B b_hasse skrev:
En anledning till att jag tankar på Circle K är bonusen på kreditkortet, som vi använder till ALLT (min fru har ett "extrakort"), i genomsnitt kanske 10 000 kronor per månad. Nu ska jag kolla upp kreditkortet hos Komplett Bank och kanske börja tanka på den närmaste macken, som är St1.

På kreditkortet hos Komplett Bank får man 1% bonus på "allt" (vet ej om det funkar på mackar ...), 2% på internetköp och 4% vid köp hos Komplett. Ingen årsavgift. Bästa kortet nu?
Skaffade kort från komplett bank för någon månad sen. Verkar ju riktigt bra med tanke på 1-2% bonus. Nackdelen är ju max 2000kr bonus per år.
 
B b_hasse skrev:
Om jag fattar rätt så sjunker min bonus från 1% till 0.5% där jag handlar överlägset mest, dvs på andra ställen än Circle K.
Har du haft 1% bonus på det du handlat? Det har inte jag fått i alla fall.
 
Finns det något kort med 1% bonus idag?
Funderar på att skaffa ett.
 
Såg precis samma mail från dem och det blir en rejäl försämring för mig när det sänker från 1% till 0,5%. Jag har haft omsättning på uppåt 500' eller mer på deras kort då de inte haft nått tak. Alltid lika roligt med ett "oj" från de i kassan när man handlar på bonussaldo.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Finns det något kort med 1% bonus idag?
Måste bonusen vara i valutan SEK?

American Express i samarbete med SAS har olika kort som ger 10-20 eurobonuspoäng (SAS-poäng) per spenderad krona. Sedan har korten även en del andra förmåner som exempelvis köp av biljetter för halva poängpriset då man uppnått vissa inköpsnivåer. En gängse värdering av en eurobonuspoäng är 0.1 SEK, vilket medför att deras "bonus" landar på 1-2 procent.

Helt beroende på hur man nyttjar poängen kan det reella värdet vara betydligt mindre men även avsevärt större. I dessa tider är eurobonuspoäng kanske inte det första man tänker på att samla men förhoppningsvis kommer det bättre tider.
 
engs
D Danne_83 skrev:
Skaffade kort från komplett bank för någon månad sen. Verkar ju riktigt bra med tanke på 1-2% bonus. Nackdelen är ju max 2000kr bonus per år.
Kör med Komplett Bank, ivf några månader till jag slår i taket på bonusen. En nackdel är att de inte är kopplade till e-faktura, man måste logga in och hämta en PDF och betala "manuellt". I övrigt fungerar det fint.

Övrig tid kör jag på OKQ8s kort trots den usla bonusen samt att de envisas med de där jäkla pappers-checkarna som bonusen kommer på, som om det vore 1998 eller så. Borde se över det.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Har du haft 1% bonus på det du handlat? Det har inte jag fått i alla fall.
Ja, jag har fått 1% bonus, men man måste ha tankat minst 1000 liter drivmedel de senaste 12 månaderna.
Jag har nu ansökt om ett kort hos Komplett Bank. De lovar fortfarande 1% på "allt" + högre på vissa köp.
Sedan ska jag kolla var jag bör tanka bensin ...
 
  • Gilla
franzke
  • Laddar…
Är det någon som lever gott på dessa bonusar eller? Det är ju bara säljsnack alltihopa...........Blir ju som att åka 20 mil för att köpa margarin 2kr billigare typ........
Man tjänar troligen mycket mycket mer på att inte handla på deras ställen överhuvudtaget. Själv har jag inga kort längre annat än ett debitkort och jag tankar var som helst och resten köper jag på normala affärer.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag skulle också hävda att den stora återbäringen bara var hos CK. Och det är väl gott så. Skönt att transaktionskostnaderna på kortbetalningar pressats så att inte kortbolagen kan tvinga till sig en betydande del av handlarnas marginaler längre.
 
  • Gilla
magnu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.