Konstigt att det kan skilja så mkt med samma bank.

Av oss krävde Nordea en förhandsvärdering och en produktionskostnadskalkyl och vi fick då om vi ville ett byggkreditiv till 85% av förhandsvärderingen. Nu var värderingen betydligt högre än kostnaden så någon direkt kontantinsats har vi ej behövt.
 
L Langostanten skrev:
Hej alla glada!

Tänkte bara ge en uppdatering på hur det.
Vad kul att det löste sig för er!
Vilket område kring Sthlm?

Nu är det viktigaste att hitta bra folk som utför de arbete man vill.

Lycka till med processen, det är en spännande resa.

Vårt hus är förhoppningsvis klart precis före jul, så behöver du tips eller råd så hör av dig.

Bygger i Täby och med en annan hus lev.
 
Lulaua Lulaua skrev:
Konstigt att det kan skilja så mkt med samma bank.

Av oss krävde Nordea en förhandsvärdering och en produktionskostnadskalkyl och vi fick då om vi ville ett byggkreditiv till 85% av förhandsvärderingen. Nu var värderingen betydligt högre än kostnaden så någon direkt kontantinsats har vi ej behövt.
Tjapp! Är det kanske för att ni inte använde partnersarna? Det verkade som att de automatiskt ville ha en värdering på 15% över i de fallen.

Vi bygger i Svinningeområdet! Arbetet med att hitta bra entreprenörer hjälper EH oss med och jag tänker att jag ringer dem och ställer lite frågor innan man väljer bara :). Det stora arbetet nu verkar vara att bestämma vilka delar som de ska stå för och vi ska stå för. Hoppas ju alltid blir bra, man har ju sett mardrömsscenarios och några lyckohistorier med.

Sitter just nu och inväntar värderingen från en mäklare som vi använde för att köpa tomten. Men jag kan inte se hur det inte blir positivt utfall där!
 
Ja kanske det, vi byggde själva i lösvirke.

Lycka till med bygget!
 
Lulaua Lulaua skrev:
Ja kanske det, vi byggde själva i lösvirke.

Lycka till med bygget!

Yes box! Ni med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.