Sen är väl frågan om det är råttor eller möss. Möss kryllar det av hos de flesta med hus men råttor är ju ett helt annat problem.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Kan meddela att möss gillar att knapra på fogskum, och det LÅTER....
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Fick in en i bilen. En ny Volvo. Vete tusan hur den kom in. Den hittade min hemliga godispåse i handskfacket iallafall :(
 
Frågan är hur de visste om att du hade godis där...
Hos mig gick de in via dammfiltret i motorrummet. Ett hål räckte inte, två behövdes, så det måste ha varit hög trafik.

Skadat dammfilter i bil med gnagskador och tydliga hål, indikation på angrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad de trodde finna i bilen är en gåta. De tuggade några småbitar ur framsätet och släpade ut lite ludd. Kan knappast ha varit värt allt jobb. Nåt annat ätbart finns inte i bilden, utom möjligen Fisherman friends :)

Jag satte ett sånt där rostlagningsnät i aluminum framför filtrer. Det har de inte försökt tugga sig igenom, ännu.
Jag såg sedan att jag har en lucka i hårdplast som kan stänga insuget. Har inte kollat men troligen stängs det om man sätter på innecirkulation så det kan vara ett tips när man parkerar.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Kan meddela att möss gillar att knapra på fogskum, och det LÅTER....
Ja det är absolut sämsta idén att försöka täta med fogskum. Jag hade några elrör de gillade att klättra upp längs in i tvättstugan. Svinto petades in i håligheterna. Och efter det har inte en enda kommit in den vägen :)
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad de trodde finna i bilen är en gåta.
Det är väl delvist värmen som de gillar har jag förstått. En del kablar är även de smaskens för möss.

Har en fd kollega som bara hade en bil för att putsa på den i garaget ibland och den fick han i princip byta fhela främre delen av kabelstammen. 35.000...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.