T
Hej!

Vi står inför att byta nuvarande sadeltak med masonit och betongpannor mot råspont och betongpannor. Vi har nu tagit in 7-8 offerter och fått prisuppskattningar på mellan 199-304 tkr. Självklart vill jag välja ett av de billigare alternativen men har svårt att slå ifrån tanken om att man får vad man betalar för, även om det kanske snarare är så att det inte finns någon övre gräns för hur blåst man kan bli :). En av de som lagt sig lågt i pris har jag dock fått ett mycket bra intryck av (RH Stockholms Takentreprenad AB). Jag lutar därför mot att anlita den firman. När jag själv försöker jämföra de olika offerterna mot varandra så noterar jag i princip bara skillnader såvitt gäller valet mellan råspont och råspontsluckor samt i valet av underlag skiljer det sig från Mataki MB380 till Icopal Flexilight Prima. Är dessa skillnader väldigt betydelsefulla? Och är det någon som har någon erfarenhet av RH Stockholms Takentreprenad AB? Jag har fått en bra rekommendation av denna firma här på BH och recensionerna på Offerta ser bra ut, men firman finns inte på Reco som jag annars brukar lita ganska blint till givet att recensionerna är verifierade..

Tack på förhand för synpunkter.
 
  • Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
RH stockholm totalentrepenad har en bra rykte i vår bransch .

Är själv plåtslagare och driver ett sånt ,
vi lägger bara plåttak så jag har ingen koppling till dom .
Vet ett par andra plåtslagerier som anlitar dom när dom får tegeljobb från sina kunder
 
  • Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.