A Abies koreana skrev:
Kanske dags att avliva denna viskningslek, verkar vara lika livskraftig som "råttan i pizzan" ;)

[länk]
Så klart att sossarnas egen tidning försöker bortförklara deras så kallade bankräddningspaket som skedde med pensionspengar, vem tror ni att ni lurar https://www.vlt.se/artikel/goran-persson-sankte-vara-pensioner
 
Redigerat:
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
H Håååkan skrev:
Så klart att sossarnas egen tidning försöker bortförklara deras så kallade bankräddningspaket som skedde med pensionspengar, vem tror ni att ni lurar [länk]
Nu har jag inget behov av att försvara G. Persson, det klarar han så bra själv men jag har ett stort behov av att inte sprida skrönor, det är olyckligt för oss alla när faktoider inte granskas och aningslöst förs vidare.
Du kontrar med en insändare..

Vårt pensionssystem läckte på 90-talet, det var nödvändigt att reformeras. Det nya pensionssystemet kopplades till vår ekonomi. Staten tog över ansvaret för garantipension, efterlevandepension och förtidspension och detta krävde en finansiering och det finansierades med medel från det gamla ATP systemet ( den påstådda stölden)

Beslutades av riksdagen där S M L C KD var eniga.

Och nu har jag återigen hamnat 0T :(
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Nu har jag inget behov av att försvara G. Persson, det klarar han så bra själv men jag har ett stort behov av att inte sprida skrönor, det är olyckligt för oss alla när faktoider inte granskas och aningslöst förs vidare.
Du kontrar med en insändare..

Vårt pensionssystem läckte på 90-talet, det var nödvändigt att reformeras. Det nya pensionssystemet kopplades till vår ekonomi. Staten tog över ansvaret för garantipension, efterlevandepension och förtidspension och detta krävde en finansiering och det finansierades med medel från det gamla ATP systemet ( den påstådda stölden)

Beslutades av riksdagen där S M L C KD var eniga.

Och nu har jag återigen hamnat 0T :(
Kan vi enas om att det är stöld av svenska staten att ta pengar från pensionärer och ge den till andra grupper, ex statsanställda förtidspensionärer som inte hade egna pensionsfonder, barnbidrag och andra utgifter som staten hade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.