Svaret är 19mm.

En sådan avloppsrensare är precis vad vi skulle haft i Tisdags, eller helst några dagar innan. Min fru har tidigare kommenterat att det luktar lite avlopp i källaren, men jag sa att jag i vanlig ordning inte känner något (kan bero på några år med sophämtning). I Tisdags sa hon återigen att det luktade och när jag inte höll med så sa svarade hon "men det är ju för fan skit i hela tvättstugan". Så en högtrycksspolning och mycket städande senare så verkar vattnet (och skiten) flöda som det skall igen. Med en brasklapp för att vi ev. har ett stopp om inte alltför lång tid p.g.a sättningar i rören. Så precis därför behöver vi en avloppsrensare för att kunna rädda oss från samma missöde kommande månader! Någon gång framöver får vi kanske göra ett stambyte trots allt. Bifogar en bild för att visa hur kul vi hade det! (Ursäktar "känsliga tittare").
Tvättstuga med vattenpöl och smuts på golvet, dammsugare och översvämningsskador.
 
Minsta diametern på röret är 19mm som Ryobi R18DA kan hantera.
Jag vill vinna denna för att slippa be någon annan rensa avloppet. Och det blir dessutom mycket smidigare. Sedan fyller jag år den 15 okt.. Och att jag får ha mina egna verktyg.
 
Svaret är 19 mm.
Det vore toppen att kunna rensa vårat avlopp från tvättstället i badrummet
som ofta slammar igen.Eftersom vi har skaffat oss en del maskiner från Ryobi så
har man batterier som räcker länge.Om man sedan slipper att plocka isär vattenlås
och rör under tvättstället så blir det rensat oftare utan att använda vaskproppen.
Vaskproppen är bara en nödlösning.Eftersom vi är en familj på 5 personer
så behövs det rensas på många ställen.
 
19mm är svaret.
Det sjuka är att jag för 2timmar sedan vadade i vatten i tvättstugan tills jag lyckades lösa proppen i avloppen svärande och täckt i saker som inte borde nämnas här.

Hade jag haft det här så hade jag inte behövt sitta i ett hörn i duschen och skrubba mig yttre lagret av huden :seenoevil:
 
Svaret är 19 mm.

Är nyinflyttade i en villa med några avlopp som är i rejält behov av rensning (att tömma vattenlåsen har inte räckt). Men nästan mer än det så skulle det vara en ny gröngul maskin till samlingen...
 
Svar 19mm minsta rör enl spec har annvänd en sån här Ryoby avlopprens till olika dim rör den funkar fantastiskt jag hyrde den sist skulle gärna vilja ha den i min maskinpark mycket praktis
 
Svar: 19 mm.
I vår familj har vi alltid upplevt oss som jämlika och delat husarbetet mellan oss. Men på senare år har maktbalansen skjutits mot en traditionell relation, precis som våra föräldrar hade. Min fru står i köket och jag rensar avlopp. Men eftersom min fru har både diskmaskin, ugn, matberedare och allehanda elektriska hjälpmedel skulle man kunna tycka att jag också kunde få uppgradera till en mer modern hantering av skitgörat...
 
19 mm.
Ryobi kan användas till mycket. Bra med samma batteri.
Avloppsrensning är ett skitjobb!
 
Svar: 19mm

Med 6 personer i hushållet så får man med jämna mellanrum rensa avlopp, både från hår, tvålrester och annat kul som råkat spolas ned. Diverse verktyg och propplösare har testats men att få en enklare lösning på detta problem vore ljuvligt!
 
19 mm.

Då slipper jag låna renssnöret av pappa fler gånger, kanske kan jag återgälda tjänsterna genom att låna ut Ryobin till honom istället?
 
19mm, vore toppen ifall jag kunde vinna en då vi har stopp i samtliga dagvattenbrunnan från våran takavvattning. Vore toppen ifall jag kunde vinna en så slipper jag ha massa tillfälliga lösningar från stuprören!
 
Svar är 19 mm

Denna behöver vi i vårt sommarhus med gamla stammar från 1950talet som behöver rensas stup i kvarten känns det som. Då jag inte är där så ofta är det ofta min mamma som får göra detta varpå hon behöver anlita hjälp för detta. Denna maskin, som jag inte ens visste fanns, verkar vara en riktig drömpryl att ha liggande hemma inför nästa avloppsrensning!
 
Rätt svar: 19 mm

Vilken önskedröm att ha detta verktyg i arsenalen. Rensar våra avlopp säkert 6-8 ggr per år, och med flera långhåriga familjemedlemmar så blir det ett ständigt återkommande och slabbigt problem att hantera. Med denna maskin kanske även resten av familjen kan tänka sig att rensa avloppet - håller tummarna för lite tur och möjlighet att få avlastning med detta trista jobb!
 
Svar: 19mm

Då huset jag tagit över efter mamma har en massa ”bös” av något slag i rören, blir det typ stopp varje månad någonstans. Har varken ork, råd eller tid att byta att just nu. Hoppas denna maskin kan avhjälpa de flesta stopp!
 
19mm.
Saknar uppsamling på 3 av 4 avlopp och har 2 långhåriga hemma som inte tycker att samla upp hår är speciellt viktigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.