Bästa svaret

Det skall gå bra.
 
  • Gilla
Jimmagnusson
  • Laddar…
Jo jag trodde det, förstod inte riktigt varför det inte skulle funka men han pratade om att kablarna för förmjuka, men då resonerade jag att fjädrarna i kopplingen var för dåliga.
 
Det går inte att dra alla uttag över en kam då de skiljer sig i kvalité. Ett billigt nonname-uttag med snabbkopplingsplintar skulle jag använda med stor försiktighet.
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det går inte att dra alla uttag över en kam då de skiljer sig i kvalité. Ett billigt nonname-uttag med snabbkopplingsplintar skulle jag använda med stor försiktighet.

Jo men det gäller ju oavsätt om det är solida kablar eller inte, skit är ju skit.
 
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Jo jag trodde det, förstod inte riktigt varför det inte skulle funka men han pratade om att kablarna för förmjuka, men då resonerade jag att fjädrarna i kopplingen var för dåliga.
Vem resonerar så? Det är väl ingen direkt nackdel med mjuka kablar utan då får man väl bättre kontakt mellan kopparn och fjädern?
 
  • Gilla
Jimmagnusson
  • Laddar…
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Jo men det gäller ju oavsätt om det är solida kablar eller inte, skit är ju skit.
Ok då svarar jag nej på din ursprungliga fråga. Du får utveckla den lite.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Skulle ekk vara för "mjuk"? Vad är då tillräckligt hårt? Ledare i stål?
 
  • Gilla
Jimmagnusson
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Skulle ekk vara för "mjuk"? Vad är då tillräckligt hårt? Ledare i stål?

Jag har ingen aning xD ,Men jag tänkte att jag var tvungen att kolla med fler då jag själv aldrig testat snabbkoppling med solida ledare =)
 
joakim_j joakim_j skrev:
Skulle ekk vara för "mjuk"? Vad är då tillräckligt hårt? Ledare i stål?
På Åland (Finland) används bara entrådiga ledningar!
 
  • Gilla
Jimmagnusson
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ok då svarar jag nej på din ursprungliga fråga. Du får utveckla den lite.
om vi tänker oss ekk med ett bra uttag eller en bra brytare med snabbkopplingar? :thinking:
 
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
om vi tänker oss ekk med ett bra uttag eller en bra brytare med snabbkopplingar? :thinking:
Med vettiga eller bra "snabbkopplingar" är det inga problem med EK snarare en fördel på flera sätt. Och med bristfälliga anslutningar hjälper ju inte trådtypen upp det nämnvärt. Är den som gör jobbet medveten går det nog lyckas oavsett men med risk för mer bök och ev någon kasserad del.
 
Krokben
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Tjena!

Kan man använda dessa snabbkopplingar med ekk kabel så att det sitter bra?
Satte EKK i ett lamputtag med snabbkopplingar för inte så länge sen, sen när jag ville dra om kabeln så fick jag nästan inte ut kablarna så allt sitter dem. Är väl också som andra har nämnt så beror det nog på om det är kvalitetsprylar man köpt eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.