Det är alltså detta jag har liggandes. Monterades direkt på motorn om jag minns rätt (och alltså inte uppe på handtaget)
Kostar gratis och jag har även två nya däck till en Klippo om någon är sugen på dessa. Finns säkert olika, men både gasreglage och däck köptes för att passa en självgående Klippo av äldre modell.
Finns i Lomma.
 
  • Gasreglage med röd knopp för äldre modell av självgående Klippo gräsklippare liggande på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
M mamawi skrev:
Det är alltså detta jag har liggandes. Monterades direkt på motorn om jag minns rätt (och alltså inte uppe på handtaget)
Kostar gratis och jag har även två nya däck till en Klippo om någon är sugen på dessa. Finns säkert olika, men både gasreglage och däck köptes för att passa en självgående Klippo av äldre modell.
Finns i Lomma.
Taget!
Du är min hjälte!
 
Hej , jag har samma problem med min gamla Klippo, gasreglaget på motorn har gått av och försvunnit. Har inte hittat någon butik som säljer det förutom en finsk butik som inte verkar skicka till Sverige? De har en bild på det dock, röd knopp är ju det vanliga. Någon som vet eller har en gammal skrotmaskin där det är kvar?
 
  • Svartvitt foto av ett gasreglage till Klippo gräsklippare med tydlig röd knopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag förvisso redan gjort mig av med det jag hade, men när jag köpte det för några år sedan så fanns det på lager hos JM Jönsson i Arlöv, kan kanske vara en idé att kolla med dem.
 
Tack, ska kolla med dem.
 
De hade inga kvar på lager tyvärr och trodde inte det gick att beställa hem. Får fundera på egen lösning.
 
U ulfpalm skrev:
De hade inga kvar på lager tyvärr och trodde inte det gick att beställa hem. Får fundera på egen lösning.
På vilket sätt har det gått sönder?
 
Den har gått av i första bockningen så jag har bara lilla delen som är skruvad i motorblocket kvar.
 
A
Känns som väldigt lätt att kopiera med en plåtbit:thinking:
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
U ulfpalm skrev:
Den har gått av i första bockningen så jag har bara lilla delen som är skruvad i motorblocket kvar.
Hittade du nån reservdel som fungerade? Min pajade på samma sätt idag...
 
Jo borde nog funka. Behöver då hitta nåt lämpligt fästa för wiren vid motorn.
 
Jag tog en cykelwire jag hade liggande. Funkar tillräckligt bra. Är inte hemma nu men kan ta foto när jag kommer hem på söndag.
 
U ulfpalm skrev:
Jag tog en cykelwire jag hade liggande. Funkar tillräckligt bra. Är inte hemma nu men kan ta foto när jag kommer hem på söndag.
Hej! Du råkar inte ha möjlighet att visa hur du löste det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.