Skadat hörn på garagevägg med sprickor och flagande vit färg och synlig underliggande struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en del av ett garage där färgen flagar av och exponerar underliggande material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på hussockel med avflagande vit färg, svart kallasfalt och vitmålad vägg över, markerad med nummer 4.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad puts på garagets sockel med synlig underliggande struktur och flagnande färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på skadad hussockel med flagande grå färg och exponerat undermaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt hus vi köpte förra året har lite småskador här och var - inget stort utan mer estetiska saker vi gärna vill fixa innan det blir för kallt.

Garagets skador ser lite värre ut. Ser ut som någon sorts bruk och sedan vit färg, eller vad tror ni? Kan jag köra Husfix? Ska man måla färg på sedan för att få så likt som möjligt. Bild 1.

Garaget har även vissa ställen där det ser ut att vara bara färg (bild 2) - vilket inte verkar varit bra då den flagar kraftigt. Behövs puts/bruk under eller kan man måla direkt med rätt färg? Runt trappan har garaget (bild 3) dock något som ser ut som puts/bruk först. Kan jag knacka loss och sedan laga med Husfix?

Runt huset var det buskar som vi flyttade och fixade dränering och sten - dock saknas det färg på del av hussockeln som tidigare inte syntes. Bild 4. Närbild på bild 5. Kan man köra tunt lager Husfix och sedan färg? Eller ska det vara A- eller B-bruk möjligen? Vi har målat runt grunden där den är täckt med kallasfalt och det ser onekligen ut som att min man målat lite högt upp. Går det att lägga bruk eller Husfix ovanpå?

Har lite Finjas laga ute hemma också men fick känslan att det var rätt likt Husfix men med nackdel
Alla råd uppskattas!
 
Skit i husfix och kör med riktigt putsbruk.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skit i husfix och kör med riktigt putsbruk.
Som nybörjare på området - vad är det med putsbruk som gör det bättre?
 
J Jessixa skrev:
Som nybörjare på området - vad är det med putsbruk som gör det bättre?
1. Putsbruk som blandas med vatten c:a 50 kronor för 25 kg.
2. "Husfix" c:a 50 kronor per kg.
Min matte är usel, men slutsatsen blir att det andra är 25 gånger dyrare än det första.
 
för att slippa problem med sprickor på grund av olika hårdhet så är det bäst att laga med samma som innan. Är man osäker så borde putsbruk C vara ett bra alternativ.
 
Gillar inte putsbruk då det inte funkar i tjockare lager och fäster dåligt, fixen bra mycket lättare att arbeta med. Gäller förstås inom rimliga skadeytor. (y):D
 
  • Gilla
Jessixa
  • Laddar…
Det är ju inga enorma volymer som behövs, så prisskillnaden är inte enorm i kronor räknat. Jag har fått intrycket att Husfix är mer användarvänligt än putsbruk, men det kanske bara är marknadsföring som jag gått på.
 
  • Gilla
Jessixa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.