Hej,

Jag har ett parti äldre tak- och nockpannor i tegel som bara ligger. Flera helt oskadda men också flera med både större och mindre nagg och sprickor (se bilder). Finns det intresse för dem eller ska jag åka till tippen med dem?!
Ca 17 nockpannor och 160 takpannor.
Finns i Partille/Göteborgsområdet.
 
  • Stapel med äldre tak- och nockpannor i tegel, vissa med synliga nagg och sprickor, på en gräsmatta.
  • Äldre röda takpannor i tegel står lutade mot en vägg omgivna av grönska.
  • Äldre tegelpannor med synliga sprickor och nagg staplade utomhus, viss mossa synlig.
  • Stapel med gamla röda takpannor och nockpannor med synliga nagg och sprickor, förvarade utomhus.
Redigerat:
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Nockpannorna tror jag att det finns behov av.

(själv har jag dock inte behov, och bor för långt borta om jag hade haft. )

//AA
 
Y
Vad är det för mått och hur ser dom ut på baksidan? Går det att läsa vilket fabrikat?
(takpannorna)
 
Y Yrrol skrev:
Vad är det för mått och hur ser dom ut på baksidan? Går det att läsa vilket fabrikat?
(takpannorna)
Kollar och återkommer imorgon!
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y Yrrol skrev:
Vad är det för mått och hur ser dom ut på baksidan? Går det att läsa vilket fabrikat?
(takpannorna)
Y Yrrol skrev:
Vad är det för mått och hur ser dom ut på baksidan? Går det att läsa vilket fabrikat?
(takpannorna)
Y Yrrol skrev:
Vad är det för mått och hur ser dom ut på baksidan? Går det att läsa vilket fabrikat?
(takpannorna)
Hej, sorry för sen återkoppling, här kommer mått och fabrikat.
Takpannorna ”Vittinge Tegelbruk mäter ca 27,5x42 och de märkta ”LH” mäter ca 27,5x41. Nockpannorna ”Vittinge...” mäter ca 27,5x34 och omärkta mäter ca 27x32.
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y
Attans, det var inte samma som jag sökte.
 
  • Gilla
64kvm
  • Laddar…
Hade gärna köpt om det varit nära Stockholm i st f Göteborg. Det lär finnas websidor typ återbruk eller bortskänkes som borde kunna ge resultat, många har lertegel och vill nog gärna komplettera i stället för att byta till betong.
 
6 64kvm skrev:
Hej,

Jag har ett parti äldre tak- och nockpannor i tegel som bara ligger. Flera helt oskadda men också flera med både större och mindre nagg och sprickor (se bilder). Finns det intresse för dem eller ska jag åka till tippen med dem?!
Ca 17 nockpannor och 160 takpannor.
Finns i Partille/Göteborgsområdet.
Hej har du kastat pannorna?
Vänligen
Partille-bo
 
M Mamma-Sara skrev:
Hej har du kastat pannorna?
Vänligen
Partille-bo

Hej!
En del har åkt till tippen, men har ett ganska bra gäng kvar! Vill du ha?
/Martin
 
Hej! Jag håller precis på att se om jag kan pussla ihop ett parti. Kan jag höra av mig i början av veckan igen när jag vet lite bättre hur det blir.
Anna-Sara
6 64kvm skrev:
Hej!
En del har åkt till tippen, men har ett ganska bra gäng kvar! Vill du ha?
/Martin[/QUOTE
 
M Mamma-Sara skrev:
Hej! Jag håller precis på att se om jag kan pussla ihop ett parti. Kan jag höra av mig i början av veckan igen när jag vet lite bättre hur det blir.
Anna-Sara
Absolut, bara att höra av dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.