säljs som black ndecker också....

Den är inte vibrationsdämpad osv.

har provat en ,riktigt skräp enl min mening.
Den höll knappt att kapa ner en van....

Min milwakuee har hållt för typ 28 vanar....

 
Har en på jobbet.
Funkar bra och är tålig.
Finns säkert dyrare maskiner som
har mindre vibrationer och snabb
byte av bladet.
Snabb bytet funkar dåligt på tex flexen om
det blir kletigt och skitigt.
Tror annars det beror mycket på
bladet också.

Mvh Putte
 
Kapa ner en van? Exakt VAD gör du med dina stackars tigersågar? ;D

Men ja, jag håller med - visst är Milwaukees sågar alldeles, alldeles underbara. Tyvärr kanske lite för dyra för trådstartaren?
 
Har en sådan (DeWalt), kortare arbeten fungerar den strålande för,
längre såg sessioner så skulle jag nog ta en miilwaukee istället (händerna vibrerar av sig själv efter ett tag.)

saknar fixtec byte av bladen, det sker med insexnyckel på min vilket e lite jobbigt.
dock det e en bra maskin för under 2000 pengar, men skulle jag köpa en ny skulle jag defenetivt överväga en milwaukee, man får dock lägga på 2-3000 på priset.

Skall du såga mycket "tunga" saker så kanske en kraftigare Milwaukee kan vara på sin plats eller en stor fet Hilti

Så sammanfattningsvis enligt mig, en bra maskin för de pengarna.

/m
 
CHC2 skrev:
Kapa ner en van? Exakt VAD gör du med dina stackars tigersågar?  ;D

Men ja, jag håller med - visst är Milwaukees sågar alldeles, alldeles underbara. Tyvärr kanske lite för dyra för trådstartaren?
skrotar ner dom totalt ,när jag är klar med dom är den 1 meter kortare och höfthög.....

köper hellre en beg milwakuee än en ny dewalt.... ;)
 
Skall man bara ta ner en del karmar mm så satsa på en billig maskin som håller jobbet ut. Som jag ser det är tigersågar rivningsmaskiner och inget annat. Men satsa på bra klingor DW's Demolution är bra dock inte i murbruk *suck*

/Kent
 
Hallå
ESSVE har kampanj just nu på en makita tigersåg, 1499 ink moms. JR3050T heter modellen, den är på 1010W och har inte pendling.
Jag köpte en på Woody Huddinge för 1430.
Kanske ett altervativ?
 
fredrikochemma skrev:
Hallå
ESSVE har kampanj just nu på en makita tigersåg, 1499 ink moms.  JR3050T heter modellen, den är på 1010W och har inte pendling.
Jag köpte en på Woody Huddinge för 1430.
Kanske ett altervativ?
Detta borde defintivt vara ett alternativ, 3050T hade jag valt för dewalt vilken dag som helst...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.