Hej på er..
Jag och min sambo har ett problem.. vi håller på att tapetsera ett rum som ser ut enligt följande..
P2180388.sized.jpg
Väggen till vänster slutar som bilden här under..
vagg.jpg

Vårt problem är att vi vet inte om vi ska gipsa den lilla stumpen och måla den o sätta små lister på vardera hörn, eller om vi ska sätta en "träplanka" över hela kortsidan, som vi sedan vitmålar..

Vad tror ni? eller har ni andra ideer..
Snabba svar tas emot tacksamt :)

//Miicke
 
:cool: Smäll upp en MDF-remsa på kanten. Om du vill kan du fräsa till kanterna lite snyggt med en överhandsfräs innan du målar. ;)
 
Och har ni inte möjlighet att fräsa eller ens såga upp en MDF så köp färdighyvlat furulistverk och släng på, sen kan ni antingen lacka eller måla "valvet" .
Dessa dimensioner brukar finnas på alla byggvaruhus.
 
Immobil skrev:
:cool: Smäll upp en MDF-remsa på kanten. Om du vill kan du fräsa till kanterna lite snyggt med en överhandsfräs innan du målar. ;)
En möjlighet som jag inte tänkt på.. :)

Jag tror att sätta gips o 2 små lister blir snyggast.. men absolut svårast att åstakomma.. :-/
 
Hej,
Vi har två precis likadana öppningar som ni har.
Vi satte dit 19 eller 22 mm MDF, vanliga dörrfoder i furu och målade allting vitt.

// Fia
 
Jag har satt gips med metallhörn i liknande situationer i mitt hus. Metallhörnen är till för att sätta i just hörn o det blir otroligt bra när det är färdigspacklat o målat.
 
Vitmålat trä absolut, blir jättesnyggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.