Excel
19 mm

Helt otroligt att ett företag tillverkar dyligt. En maskin för endast detta ändamål och inget annat.

Vinner jag ber jag Roybi skicka bidrag till valfri välgörenhet istället. Då får de också chansen och godhetsknarka lite.
 
19 mm
En riktig avloppsrensare skulle verkligen komma till användning här hemma och i grannskapet.
Det började med stopp i vårt köksavlopp med vatten på köksgolvet som följd. Tog oss en hel dag att få loss stoppet.
Några veckor senare fick vi hjälpa vår ena granne som hade totalstopp i källaren. Började hjälpa dem på lördagen men gick bet och inte förrän på onsdagen hade grannen fått loss på stoppet. Envis granne :sweat: Den andra grannen som också hade stopp samtidigt gav upp och tog den dyra vägen a' 4000 kronor till slamsugen.
En rejäl avloppsrensare istället för rensband från lågprisaffären skulle göra många glada här i kvarteret.
 
19mm

Skulle vara bra att ha efter tvätt av hund samt tvätt av hästtäcken
 
Svar: 19mm

Motivering:
Jag har hjälpt min frus gamla mormor ett par gånger med att rensa hennes avlopp med en gammal stålfjäder och nu tror hela släkten att jag är avloppsrensarproffs!
Så fort någon har problem med avloppet så ringer dom till mig och ber om hjälp, hade jag haft denna maskin så hade det underlättat för mig något enormt!
 
Rätt svar: 19 mm
Rätt motivering: Jag bor med två döttrar och en fru, själv är jag korthårig, men det är jag som får rensa avloppen!
 
Svar: 19 mm

Ryobi - Seriöst, ni borde se över vilka som sitter i er svenska marknadsavdelning. Avloppsrensare kan knappast varit den bästa översättningen av "drain snake" som ni kommit på. Det jag är lite nyfiken på är hur den klarar av olika krökar då jag aldrig använt någon sådan lösning utan alltid kört högtrycksvarianten. Min motivering är alltså en uppmaning - Byt namn.
 
Svar: 19 mm.

Sen jag blev med hus förra året har jag hunnit med tre takläckor samt två översvämmningar i källaren. Jag vill göra allt för att hålla vatten borta, så en avloppsrensare hade förenklat - speciellt eftersom jag har slitit ut min manuella!!!
 
19mm

Jag har aldrig haft stopp hemma så har aldrig haft behovet av en sådan apparat. Det gör dock att skulle behovet plötsligt uppstå så sitter jag verkligen i klistret.
 
Rätt svar 19 mm.

Bor i ett gammalt hus med ett nytt kök från vår största möbelsäljare från Älmhult. Idiotisk konstruktion på köket med en lägre socke. Vi hade inte möjlighet att ha ett avlopp som går rakt ned utan som vi inte har ett avlopp som går rakt utan har 3 m 50 mm rör i svag lutning. Fungerar det bra? Vi är storkonsumenter av diverse propplösningsmedel och vi skulle bli oerhört tacksamma om vi skulle få denna hjälp av Ryobi och slapp använda produkter vi känner är tvivelaktiga ur miljösynpunkt.
 
19 mm

Jag skulle äntligen kunna ge mig på rören från takavvattningen som går under huset. Jag skulle också kunna hjälpa mina äldre grannar som också har problem med sina rör.

MVH
Marcus
 
19mm.
 
Svar: 19 mm.
Motivering: För att min älskade bättre hälft skall slippa samma frissa som jag (skallig) så är det en nödvändighet med en Ryobi avloppsrensare. Badkaret sätter igen på tok för ofta.
 
Svar 19mm.

Mitt avlopp är bara 3/4" så precis 19mn. Det är bara för gråvatren och det blir ofta stopp i det. Har blivit en gång att jag tröck loss avloppet utan att märk det så allt vatten ren i skåpet under. Så en sådan där rännsare skulle underlätta.
 
svar: 19 mm

Jag behöver två sådana (en i reserv).
Ni borde sett mig föra vecka i källaren då jag hade problem upp till knäna :sick::crysmile:


....
 
19 mm
Vi får stopp i avloppet i stort sett varje månad (gamla avlopp) Hade varit kanon att ha ett riktigt avloppsrens tills vi har ekonomi att byta ut de gamla avloppen. Ryobi verkar vara nåt för oss då även grannarna får stopp i sina avlopp Det blir ringar på vattnet Och fler vill köpa en Ryobi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.