Fick i veckan besök av en väktare, sent på kvällen. Som dröm av min stora förvåning inte hittade till en adress i byn. Hur är det möjligt att man betalar för ett larm, som när det sedan händer något att inte väktaren kan hitta platsen. Borde inte vaktbolaget kolla så att alla gps visningar fungerar? Känns hemskt om något allvarligt hänt och de inte hittar. Tveksam till larm.
 
C
A arvid53 skrev:
Känns hemskt om något allvarligt hänt och de inte hittar.
Förr eller senare hittar de väl fram. De brukar ha rätt gott om tid på sig enligt avtalet.
Det är en utbredd missuppfattning att väktarutryckning på inbrottslarm är jämförbart med någon sorts polisutryckning.
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
OK, men ger mig trots allt en liten falsk trygghet. Hoppas verkligen att räddningsfordonen har en bättre GPS-utrustning. Och att den uppdaterad med de senaste adressändringarna.
 
Ja, blåljusfordon kör efter GPS-position, tex SOS Alarm skickar ut GPS-koordinaterna till berörda, däremot så stämmer inte alltid kartan med verkligheten.

Via jobbet har jag en Rakelradio som är programmerad för dom kanaler vi har på jobbet, så jag kan prata med bla räddningstjänsten när det har gått brandlarm. Vid några sjukdomsfall så att ambulans har behövt komma så har jag hört att dom kör efter GPS, tyvärr stämmer inte kartan helt vid jobbet så ambulansen frågar om exakt väg.
 
A
C cpalm skrev:
Förr eller senare hittar de väl fram. De brukar ha rätt gott om tid på sig enligt avtalet.
Det är en utbredd missuppfattning att väktarutryckning på inbrottslarm är jämförbart med någon sorts polisutryckning.
4 vältränade schäfrar räcker länge, de kommer in men inte ut...:ok:
 
  • Gilla
  • Haha
arvid53 och 1 till
  • Laddar…
Volvo v70 skrev:
4 vältränade schäfrar räcker länge, de kommer in men inte ut...:ok:
O vad har det med securitas larm att göra ????????
Nykter eller ??

//Goerana
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.