Finns det några kontakter för både nätverk och telefon (samt gärna TV)i ett? (man vill ju inte ha flera dosor i väggen...)
 
Lexcom home har det tror jag..
 
Varför inte använda denna från Clasohlsson?
Så gör du en egen kabel till telefonen från ena av uttagen.

Nätverksuttag med RJ45-anslutning för data och telefoni. CAT-5.
UTP=oskärmad.


Art. Nr
Modell


32-8295
Infällt
UTP 2-vägs
125,00
st.


 
En 6/4 kontakt går in i RJ-45 uttagen, sök i tidigare trådar för kopplingstips till uttaget för att matcha telefonpluggen
 
Jajamenssan det är bara att köra på vanliga dubbla rj45 för all data och tv.

Funkar kanon. Snart ett år sen jag byggde om och skickade ut alla gamla telejack.
 
Hmmm,
Data och TV i samma dosa. Kör du Lexcom då eller har du byggt något eget. Om sistnämnda i så fall hur?

/Gojan
 
Jag har suttit och läst EN 60950
Det verkar som att man inte får blanda ihop skärmade kablar från TP och TV...
Man får å andra sidan inte heller dra 12V kablar som är fast monterade (enligt min tilkning av standarderna)utan att ha el- behörighet, så vem bryr sig.... ;)
 
Frågan är hur åsksäkert det är att bunta ihop alla typer av kablar hur som helst.
 
Tryckfel!!!

Sja vara data och tele förstås.

Får skylla på influensan. ;)
 
Tv skall också fungera, men det behövs en anpassning i varje ände (balun). Vet dock inte om det fungerar på kat5, eller det behövs kanske individuellt parskärmade ledare ?
 
Den har jag också hört talas om men jag har inte sett någon lösning som faktiskt funkar i drift. Tror dock att det ska till cat6 ftp till den varianten. Eller så sätter man en showcenterburk eller dylikt vid tv:n och kör en mediaserver i racket ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.