I ventilen, ovanför ugnen, den är rätt mkt ivägen för en utsugsventil jag vill montera där
 
  • Öppen ventilation ovanför ugn med synliga rör och nät, redo för utsugsventilsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker det liknar ett elrör. Svårt att se på bilden dock, verkar röret vara av metall eller plast?
Finns det eluttag nedanför?
 
Buford Buford skrev:
Tycker det liknar ett elrör. Svårt att se på bilden dock, verkar röret vara av metall eller plast?
Finns det eluttag nedanför?
Det finns uttag nedanför ja, och spisen, det är plast, får hem en tångamperemeter snart så testar då, tack.
 
Hur ska du testa med tångamperemetern? Om du trär den direkt över VP-röret är väl summa-strömmen 0V, lika mycket i båda riktningar som tar ut varandra.
 
En tångamperemeter kommer inte att visa ett dugg om du sätter den runt röret, bara så du vet tänkte jag :)
 
Funkar nog bättre med en typ phasen-penna. Ungefär det enda den duger till iofs.
 
En tångamperemätare måste mäta på en enskild ledare. I en kabel med fas och nolla är strömmen i respektive ledare hela tiden lika stor men går åt andra hållet, så summan blir 0.
 
Tångamperemetern mäter det magnetfält som uppstår när det går ström i en ledning. Magnetfältets riktning beror på vilket håll det går ström i ledningen. Om du då har två trådar med lika stor ström men åt varsitt håll, så blir det totala magnetfältet noll.
 
Kan det vara ett avluftningsrör till avloppet? Jag ser ingen anledning till varför det skulle gå en el-kabel där, det är väl åtminstone ett 40 mm rör?
 
Det ser ut som ett rör till centraldammsugare.
Men det borde du så klart veta om om du har.
Det är inte ett prisolrör som är draget till ett element på övervåningen ?
 
useless useless skrev:
En tångamperemätare måste mäta på en enskild ledare. I en kabel med fas och nolla är strömmen i respektive ledare hela tiden lika stor men går åt andra hållet, så summan blir 0.
Har inte teknologin kommit längre än så...du måste öppna kabeln först :thinking:
 
M mlkjhr skrev:
Kan det vara ett avluftningsrör till avloppet? Jag ser ingen anledning till varför det skulle gå en el-kabel där, det är väl åtminstone ett 40 mm rör?
Ska kolla imorn, detta låter mest troligt då det inte heller finns någon el på vinden (kallvind)
Nej det är snarare runt 20mm, klassiskt pvc rör. Hittar jag ingen anslutning vid avloppet sågar jag upp ett litet hål med multimaskinen och delar uppgifterna här :geek:
 
R
Tyvärr måste även modern teknik rätta sig efter fysikens lagar ;)
 
  • Älska
TheOddOne2
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tyvärr måste även modern teknik rätta sig efter fysikens lagar ;)
Konsekvens av underbetalda/missbehandlade forskare & utvecklare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.