Söker mobilt bredband till lågt pris oavsett operatör.

Är det någon som provat simkort i wifirouter eller usbsticka från lycamobile?
Dom har en prisplan som passar bra då det går att ladda på så lågt som 100MB för 5kr.
 
MultiMan
Deras villkor vid en tvist:

Skärmdump av en text om klagomål, tvister och tillämplig lag avseende tjänsteavtal.

"12. Klagomål, Tvister och Tillämplig lag
12.1 Eventuella klagomål eller tvister om tillhandahållandet av Tjänsten mellan Kunden, i egenskap av fysisk person som inte agerar professionellt på ett företags vägnar, och Lycamobile måste först tas upp med Lycamobiles Kundtjänst med hjälp av kontaktuppgifterna ovan.
11.2 Underlåtenhet av antingen Lycamobile eller Kunden att upprätthålla sina rättigheter enligt detta Avtal ska inte hindra Lycamobile eller Kunden (i förekommande fall) från att vidta ytterligare åtgärder.
11.3 Avtalet regleras av svensk lag inom ramen för svenska domstolars exklusiva jurisdiktion."

Ingen företag jag hade gett mina uppgifter till frivilligt.

Efter en stunds googlande så ser det ut som moderna tiders bolag där 90% av budgeten går åt till att locka in nya kunder i till synes billiga abonnemang, allt annat är oprioriterat.

Vilka delar av deras hemsida gav dig förtroende nog att överväga deras tjänster?
 
MultiMan MultiMan skrev:
Deras villkor vid en tvist:

[bild]

"12. Klagomål, Tvister och Tillämplig lag
12.1 Eventuella klagomål eller tvister om tillhandahållandet av Tjänsten mellan Kunden, i egenskap av fysisk person som inte agerar professionellt på ett företags vägnar, och Lycamobile måste först tas upp med Lycamobiles Kundtjänst med hjälp av kontaktuppgifterna ovan.
11.2 Underlåtenhet av antingen Lycamobile eller Kunden att upprätthålla sina rättigheter enligt detta Avtal ska inte hindra Lycamobile eller Kunden (i förekommande fall) från att vidta ytterligare åtgärder.
11.3 Avtalet regleras av svensk lag inom ramen för svenska domstolars exklusiva jurisdiktion."

Ingen företag jag hade gett mina uppgifter till frivilligt.

Efter en stunds googlande så ser det ut som moderna tiders bolag där 90% av budgeten går åt till att locka in nya kunder i till synes billiga abonnemang, allt annat är oprioriterat.

Vilka delar av deras hemsida gav dig förtroende nog att överväga deras tjänster?

Dom har en bra spridning på deras datapaket.
 
Så länge man inte blir upplåst med långa och dyra bindningstider till en tjänst som inte fungerar så borde det inte vara någon fara. Ett kontantkort från Lycamobile borde vara riskfritt.

Är det väldigt mycket billigare än Telenors abonnemang så borde det betyda att Lyca trafiken är nedprioriterad i Telenors nät.

Jag skulle vilja ha ett Data-simkort liggande standby för backup till fiber-bredbandet eller till en MiFi router när man reser, och som inte kostar skjorta att ha.

Jag har ett simkort från Telia som blir gratis när Telia fibern är ur funktion (en längre tid) och svindyrt annars.
Hallon-sim-kortet är billigare men det måste jag ladda innan användande.

Billigast skulle ett extra kort till min frus mobil vara. :D
 
MultiMan
Är 100MB för 5kr särskilt billigt? Telia tar 199kr för 30GB och brukar väl vara bland de dyraste, då är inte 49kr mer särskilt mycket). Jag har 30GB gratis mobilt bredband varje månad eftersom jag har fast bredband + mobilabb (Telia Life-förmån). Binder man sig för 12 månader får man just nu dubbelt upp, 60GB för 199kr (osv).
 
Varför skulle trafiken från lyca mobiles kunder vara nedprioriterad?
 
MultiMan
Därför att det ofta fungerar så när andra hyr in sig i andras nät och säljer något mycket billigare än nätägaren själv. Jag håller på att skaffa Fello mobilabb som kör i Telias nät. De är begränsade till 80Mbit/s för surfen. Mycket billigare men som sagt, man får acceptera den lägre hastigheten. De hade inte heller VoIP eller VoWiFi heller, men tror jag läste att de möjligen fixat det nu.
 
A Andy78 skrev:
Varför skulle trafiken från lyca mobiles kunder vara nedprioriterad?
För att inte konkurera ut sig själva och erbjuda allt för bra avtalsvillkor till en ”konkurrent”.
Man vill väl i första hand prioritera de egna fullbetalande kunderna.

Jag säger inte att det det är så, men tekniken finns.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Är 100MB för 5kr särskilt billigt? Telia tar 199kr för 30GB och brukar väl vara bland de dyraste, då är inte 49kr mer särskilt mycket). Jag har 30GB gratis mobilt bredband varje månad eftersom jag har fast bredband + mobilabb (Telia Life-förmån). Binder man sig för 12 månader får man just nu dubbelt upp, 60GB för 199kr (osv).

Är 5kr mycket?
Vilken annan operatör erbjuder påladdning i så små volymer?

Att binda sig till telia är inte alternativ.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Därför att det ofta fungerar så när andra hyr in sig i andras nät och säljer något mycket billigare än nätägaren själv. Jag håller på att skaffa Fello mobilabb som kör i Telias nät. De är begränsade till 80Mbit/s för surfen. Mycket billigare men som sagt, man får acceptera den lägre hastigheten. De hade inte heller VoIP eller VoWiFi heller, men tror jag läste att de möjligen fixat det nu.
Nej det funkar inte så man prioriterar inte bort andra operatörers kunder.
Däremot är det skillnad på proukterna man erbjuder.
 
MultiMan
Jag förordar inte Telia, men de har inga bindningstider längre. Mitt exempel var bara för att man får dubbel surfmängd för samma pengar just nu om man binder sig, dvs betydligt billigare än ditt exempel på Lycamobile. Utan bindning är det 49kr dyrare, men man kan inte fylla på för 5kr åt gången, om det nu är viktigt.

Kan du länka till 5kr-påfyllningsabbet så jag kan läsa?
 
Om du bara vill ha lågt pris så kanske det fortfarande går att teckna mobilt bredband hos Tele2 med 200 MByte för 19:- +moms per månad. Jag har ett sådant som jag borde säga upp eftersom jag inte använder det ...
Det är alltså ett abonnemang och inte ett kontantkort.
 
Det verkar inte finnas på deras hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.