VARNING FÖR XTAGON BYGG / XTAGON GROUP AB med säte i Uppsala.

För att göra en väldigt lång historia något kortare:
Vi anlitade detta företag för en stor husrenovering i augusti 2019, bygget påbörjades, två hantverkare på plats som skötte sig mycket bra, dock hade dom ingen som helst stöttning från ledningen av företaget.
Bygget drog ut fruktansvärt mycket på tiden, som från början var sagt skulle ta nånstans mellan 7-9 veckor.
Det slutade på dryga 13 veckor!
Det fanns ingen planering eller struktur överhuvudtaget, jag fick slutligen köpa in material till hantverkarna på plats för att bygget skulle fortlöpa.

Dock det värsta med allt är att alla dessa fel som påträffats efter bygget inte åtgärdas.

Redan efter ett par veckor upptäckte vi att vattenrör var kopplade fel, oisolerade ventilationsrör på vinden, paxfläkt som var fel installerad och brann osv.
Detta åtgärdats efter ca en månad efter mycket tjat!

Det allvarligaste byggfelet som är gjort, är att dom utreglat alla våra källarväggar med träreglar, isolering, plast osb och gips, organiskt material, helt utan luftspalt, denna härliga konstruktion har ju nu självklart dragit åt sig väldigt mycket fukt och materialet har till följd av detta börjat mögla.

Detta upptäcktes av oss för över sex veckor sedan, företagen har sagt sig vilja åtgärda detta, det tog över fyra veckor innan dom kom till oss och tittade på felet. Då framhäver dom att allt är byggt på rätt sätt och enligt branschensregler, vilket självklart inte stämmer. När dom sen till slut sa sig skulle skicka hantverkare för att åtgärda problemen ångrar dom sig i sista stund och tycker istället att vi ska driva detta rättsligt, självklart för att förhala processen ytterligare.

JAG VILL VERKLIGEN AVRÅDA ER FRÅN ATT ANLITA DETTA FÖRETAG, JUST DESSA FÖRETAG SVÄRTAR NER HELA BYGGBRANSCHEN. FÖRETAGET FLORERAR BÅDE PÅ DENNA SIDA, ANDRA FACEBOOKSIDOR OCH OFFERTFÖRETAG VIA WEBBEN.

Har ni frågor eller funderingar får ni gärna skicka mig ett PM så svarar jag ännu mer utförligt.
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
Hej!

För att få lämna en referens på ett företag här måste man ha en fullständigt ifylld profil som inkluderar adress och telefonnummer (som bara du själv och forumledningen kan se). Frågor på ditt inlägg är det bra om du kan ta öppet här i tråden.

Om företaget vill bemöta kritiken så kan man maila support@byggahus.se, så publicerar någon av oss inlägget efter granskning.
/Moderator
 
  • Gilla
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
Glömde meddela här att TS fyllde i sin profil fullständigt och korrekt när jag bad om det.
 
Efter ett par minuter med google dyker två personnamn upp varav det ena har följande omdöme på en av sidorna:
"XX är åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där XX åtalats vid en eller flera domstolsinstanser."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.