Hej
Har öppnat en lucka i garage golvet och under hittar en stor kran enligt bifogad bild. Undrar vad är det för något?Huset byggd 64.Någon som vet?
 
  • Rostig gammal kran upptäckt under en lucka i ett garagegolv, daterat till 1964.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara en gammal vattensvstängning?
 
Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Kan det vara en gammal vattensvstängning?
Bor i Karlstad ,område Hagalund. Någon som bor i samma område och har samma i sin källare ?
 
Ser ju då ut som en vattenavstängning men en modell större än i en vanlig villa avsedd som privatbostad, har sett modellen i snäppet större byggnader. Har huset/fastigheten varit villa och privatbostad från början?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Ser ju då ut som en vattenavstängning men en modell större än i en vanlig villa avsedd som privatbostad, har sett modellen i snäppet större byggnader. Har huset/fastigheten varit villa och privatbostad från början?
Japp
 
Mja...då kan det vara så att någon tagit i när det gäller huvudkranen, om det inte kommer fler erfarenhater här.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Mja...då kan det vara så att någon tagit i när det gäller huvudkranen, om det inte kommer fler erfarenhater här.
Ingen som har något liknande i sitt hus?
 
  • Gilla
SwiftD
  • Laddar…
S
P Pocica skrev:
Ingen som har något liknande i sitt hus?
Jo, jag har en stor ratt som sitter på inkommande vatten. Vet inte om det hjälper något...

Vattenmätare och stor ratt på vattenrör mot tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur ser det ut runt omkring? Har du någon brunn eller spygatt i närheten? Går avloppet där? Eller är det vatten som går där? Vart har du inkommande vatten/avlopp, är det på samma sida där de kommer in i huset?
Funderar på om det är en backventil/ventil till en spygatt eller på inkommande avlopp? För att förhindra översvämning i källaren.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Mja...då kan det vara så att någon tagit i när det gäller huvudkranen, om det inte kommer fler erfarenhater här.
Dristar mig att citera eget inlägg men erfarenheter heter det...
Har fö inga nya ideér ang kranen heller.
 
om det är klassat som skyddsrum kan det vara avstängning avlopp.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
T tobben87 skrev:
Hur ser det ut runt omkring? Har du någon brunn eller spygatt i närheten? Går avloppet där? Eller är det vatten som går där? Vart har du inkommande vatten/avlopp, är det på samma sida där de kommer in i huset?
Funderar på om det är en backventil/ventil till en spygatt eller på inkommande avlopp? För att förhindra översvämning i källaren.
Finns en golvbrunn precis bredvid.
 
S DanielF skrev:
Jo, jag har en stor ratt som sitter på inkommande vatten. Vet inte om det hjälper något...

[bild]
Tror inte det är samma sak.
Fotografen Fotografen skrev:
Dristar mig att citera eget inlägg men erfarenheter heter det...
Har fö inga nya ideér ang kranen heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.