Hej,

Behöver lite input.

Har precis haft en golvslipare hemma för slipning och hårdvaxning av golven, när jag dig kom hem känns golvet knottrigt och prickigt, inte alls vad jag tänkt mig, det är osmos produkter som använts.

hur ser era hårdvaxade golv ut och vad anser ni om detta resultat?

Närbild på knottrigt och prickigt hårdvaxat trägolv med tydliga träådringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Knottrigt och prickigt trägolv efter slipning och hårdvaxning med osmos produkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Knottrig och prickig yta på nyslipat och hårdvaxat trägolv behandlat med Osmo-produkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Nove skrev:
Hej,

Behöver lite input.

Har precis haft en golvslipare hemma för slipning och hårdvaxning av golven, när jag dig kom hem känns golvet knottrigt och prickigt, inte alls vad jag tänkt mig, det är osmos produkter som använts.

hur ser era hårdvaxade golv ut och vad anser ni om detta resultat?

[bild]
[bild]
[bild]
Hej.

Vilken typ av slip har man använt? När man zooma in lite kan man se slipmärken efter en rondellslip.?

Jag tycker även det verkar som att efter man slipat har man inte städat golvet ordentligt så det ligger kvar massa slipdamm kan det vara det som känns "knottrig"?

Jag hade inte varit nöjd med resultatet om jag lejt in detta från en firma. Hade jag gjort det själv så hade det väl kanske varit ok med tanke på att jag inte ha någon erfarenhet ifrån golvslipning.

Vh Alexander.
 
Kan också se dessa, han använde en valsslip(?), kantslip, rotex och något jag inte sett tidigare med fyra rondeller, osäker på var han använde den.

tror att han städade ordentligt men har lagt på för mycket vax, använde roller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.