G GargamelSE skrev:
Jo, det tar under 10 minuter att testa alla kombinationer på ett sådant lås.
Då måste man testa 16 kombinationer per sekund.


=> Jag tror att andra saker är ett större problem:

1. Man är lat och byter inte kod tillräckligt ofta
2. Eftersom genomgående bult är opraktiskt är det relativt lätt att bryta bort hela nyckelboxen => gott om tid att få tag i nyckeln och jag måste byta alla lås.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
Går nog fortare att slå in en ruta iof:thinking:
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
G
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det är säkert rätt kassa men att det tar mindre än 0,06 sekund per test betvivlar jag. Då ska man vara f-n så mycket snabbare än vad jag är i alla fall.

MathiasS MathiasS skrev:
Då måste man testa 16 kombinationer per sekund.


=> Jag tror att andra saker är ett större problem:

1. Man är lat och byter inte kod tillräckligt ofta
2. Eftersom genomgående bult är opraktiskt är det relativt lätt att bryta bort hela nyckelboxen => gott om tid att få tag i nyckeln och jag måste byta alla lås.

Ni två får ta in yngre förmågor om ni ska knäcka kodlåsen då :D
 
  • Gilla
Tamazin och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
G GargamelSE skrev:
Jo, det tar under 10 minuter att testa alla kombinationer på ett sådant lås.
Det tar under två minuter med hjälp av en läskedrycksburk... Googla på youtube om ni vill se hur man gör.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det tar under två minuter med hjälp av en läskedrycksburk... Googla på youtube om ni vill se hur man gör.
Det funkar bara på hänglås....
 
G GargamelSE skrev:
Ni två får ta in yngre förmågor om ni ska knäcka kodlåsen då :D
Ja farbror @MathiasS och farbror @Alfredo fixar då inte det. :worried::cry: Inte genom att testa kombinationer i alla fall... :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
MathiasS MathiasS skrev:
Det funkar bara på hänglås....
Funkade utmärkt på våran nyckelgömma... samma teknik
 
  • Gilla
Lövborgen och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Funkade utmärkt på våran nyckelgömma... samma teknik
Ok, har en från abus här, ser inte riktigt hur man kan göra på samma sätt på den, men jag är ju ingen inbrottstjyv heller.....:)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
ser inte riktigt hur man kan göra på samma sätt på den
Överlåt du detta till yngre förmågor. Vi gamlingar får göra som vanlig, ta till kofoten, vinkelslipen, skärbrännaren eller någon annan urmodig teknik! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 5 till
  • Laddar…
E
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, har en från abus här, ser inte riktigt hur man kan göra på samma sätt på den, men jag är ju ingen inbrottstjyv heller.....:)
Vad ska du göra?
Känns olämpligt att lägga upp tips om hur man bäst knäcker diverse lås! :rofl:

Till TS, är låset sprillans nytt eller ska bytas?
Om ja, köp ett begagnat på Blocket och kör ner, montera och dela ut nycklar till hantverkarna.
När jobbet är avslutat byter du tillbaka.

Visst kan det säkert vara en bit att köra men tänk på våra norrlänningar, det är bara en daglig tur till jobbet eller närmsta granne ur deras perspektiv.
 
Biltema har låscylinder m 3 nycklar för 169:-, en till er var
Billigare än nyckelgömma
 
  • Gilla
Destrier och 5 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Vad ska du göra?
Känns olämpligt att lägga upp tips om hur man bäst knäcker diverse lås! :rofl:
Vad ska jag göra?

Det finns en metod som funkar på kombinationshänglås med bygel, men min låda har ingen bygel. Dock visade det sig finnas en annan metod för att öppna den sort jag har rätt enkelt så problemet kvarstår.
 
  • Gilla
Jaebin
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Känns olämpligt att lägga upp tips om hur man bäst knäcker diverse lås! :rofl:
Det är väl inte värre än tips på hur man installerar el på egen hand?
 
  • Gilla
  • Haha
TechChad och 2 till
  • Laddar…
A
ARJU ARJU skrev:
Om du lånar ut 2 nycklar och de glömmer låsa efter sig med t.ex vandalisering som följd då kan de bara peka på varandra. Ingen är ansvarig.
Jag skulle låna ut en nyckel och en av dem har ansvaret att låsa efter sig eller i sin tur låna ut nyckeln till den andra hantverkaren.

Den som besitter nyckeln har även ansvaret att se till att det blir låst vid dagens slut.
De funkar väl inte om deras jobb inte går hand i hand

Jag skulle aldrig ta de ansvaret för ett litet service jobb.

Ge dem varsin, enklaste
 
  • Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
V Vanilj skrev:
Hej, potentiellt dum fråga!

Vi har möjlighet att få lite jobb gjorda innan inflyttning - supersmidigt! Så under en vecka kommer vi ha två olika hantverkare i huset.

Jag kan dock inte vara där och släppa in dem/låsa efter dem då vi i dagsläget bor i en annan stad, det blir orimligt att åka varje dag för att vara framme innan de vill börja, sedan åka tillbaka och samma visa på kvällarna igen. Det går inte ihop med livet. Jag har heller ingen annan som kan åka i mitt ställe. Arbetena är dock av den art att vi inte vill vänta till efter inflytt.

Hur brukar man göra? Lämna ut nyckel till båda hantverkarna? Ha en nyckel under dörrmattan? Jag har förtroende för dem båda, så på så sätt är det inget problem. Jag funderar bara på vad som är brukligt/smidigast.
Köp ett autolås samt en kamera tex ringklocka Ring!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.