Jag har hide-a-lite LED-list i köket som idag är delad på en längre 170 cm på ca 20W och en kortare på 30 cm på ca 3W. Tidigare ägare har satt upp och kopplat in detta, bla går respektive LED-list på varsin LED-driver men de är ihopkopplade med en sync-kabel och allt dimras/släcks med en återfjädrande tryckknapp. Dessa lister drivs av 350 mah.

Nu verkar drivern till den längre listen ha givit upp och jag vill även koppla in Plejd till dessa lister. Då effekten på den längre LED-listen är närmare 20W och Plejds LED-driver endast klarar 9W vid ovan angivna ström så antar jag att mitt enda val är att köpa en ny LED-driver som klarar 20W och sedan koppla en Plejd CTR-01 via 0-10V utgångarna till drivern för att dimra. Kommer fortsätta ha återfjädrande tryckknapp också. Missar jag något och finns det ett enklare och bättre alternativ för att få in Plejd på dessa lister?

Tittar man på LED-lister för bänkbelysning som har ordentligt ljusutbyte så ligger de ofta långt över de 10W som Plejds LED-driver klarar så den känns tyvärr lite klent tilltagen för att kunna användas för dessa installationer vilket är synd och fördyrar komplicerar om man vill använda Plejd även till detta.
 
Jag kör vanlig DIM-01 till min dimbara hide-a-lite trafo i köket (75W, 60 inkopplat). Funkar utmärkt.
 
Tack, det låter bra och tänkte inte på det alternativet då jag fokuserade på Plejd LED-drivern alternativt CTR-01.
 
Någon som har tips på ett bra LED-drivdon som klarar 2 LED-slingor (tänkte ersätta de två drivdonen med ett för att rensa upp i väggskåpet) på sammanlagt 22W med 350mah? Kommer styras av en återfjädrande strömbrytare med Plejd DIM-01.
 
A Appfly skrev:
Någon som har tips på ett bra LED-drivdon som klarar 2 LED-slingor (tänkte ersätta de två drivdonen med ett för att rensa upp i väggskåpet) på sammanlagt 22W med 350mah? Kommer styras av en återfjädrande strömbrytare med Plejd DIM-01.
Jag hade kört på någon av hide-a-lites modeller. Monterat 3 olika sådana i kök jag renoverat och det har fungerat felfritt under 5-6 års tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.