raveper raveper skrev:
Titta efter nummer som 4.8.15.16.23.42
Ok, vad betyder dessa nummer?
 
AXS
E eckeph skrev:
Ok, vad betyder dessa nummer?
Även jag känner mig helt lost.
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 15 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Även jag känner mig helt lost.
I see what you did there! ;)
 
E eckeph skrev:
Ok, vad betyder dessa nummer?
Jag vet faktiskt inte. Men det har å göra med några riktigt konstiga grejer. AXS verkar ha koll.
 
MrJay
raveper raveper skrev:
Jag vet faktiskt inte.
Longitud och latitud koordinater (4.815, 162.342). Kan vi hålla oss till ämnet och inte sväva ut i TV serier?
 
Den stående detaljen mot vägg är inte ett vattenlås utan ett rens.
Användes typiskt när dagvattnet leds på insidan huset, man kan alltså rensa sand och löv o dylikt i pluggarna.

Men en sådan övergång till ett så tunt rör är ingen standardgrej...
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Longitud och latitud koordinater (4.815, 162.342). Kan vi hålla oss till ämnet och inte sväva ut i TV serier?
Aha, Lost! :D
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Den stående detaljen mot vägg är inte ett vattenlås utan ett rens.
Användes typiskt när dagvattnet leds på insidan huset, man kan alltså rensa sand och löv o dylikt i pluggarna.

Men en sådan övergång till ett så tunt rör är ingen standardgrej...
Inte alls, det är ett vattenlås från 40/50 -talet. Om du vill kan jag lägga in en bild på ett likadant fast emaljerat vattenlås jag fortfarande har kvar i mitt hus från 1946.
 
  • Gilla
J.Wentzel och 2 till
  • Laddar…
C
GoC GoC skrev:
Inte alls, det är ett vattenlås från 40/50 -talet.
Fast det underliga här är i så fall varför man sätter ett vattenlås direkt efter ett annat vattenlås?
 
C cpalm skrev:
Fast det underliga här är i så fall varför man sätter ett vattenlås direkt efter ett annat vattenlås?
Det mystiska är ju hålet i golvet, inte det antika vattenlåset på väggen. Frågan är vart röret tar vägen under vattenspegeln och den mystiska muttern. Vattenlåset på väggen är bara ett musealt föremål som inte är av större intresse.
 
  • Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
C
GoC GoC skrev:
Det mystiska är ju hålet i golvet, inte det antika vattenlåset på väggen.
Äh, det är jag som inte kan läsa ordentligt. Trodde du menade att det var hålet i golvet som var ett vattenlås. :oops:
 
GoC GoC skrev:
Det mystiska är ju hålet i golvet, inte det antika vattenlåset på väggen. Frågan är vart röret tar vägen under vattenspegeln och den mystiska muttern.
Precis, vad händer under plåten i golvet? Är det bara att bila upp och ta bort eller har den någon funktion som vi behöver ta hänsyn till?
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Om det finns vatten i det så är det ju troligt att det inte är helt onödigt. Oanvända avlopp torkar ju ut rätt snabbt.
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Om det finns vatten i det så är det ju troligt att det inte är helt onödigt. Oanvända avlopp torkar ju ut rätt snabbt.
Vattnet som ligger där är förmodligen från fjärrvärmeanläggningen som precis kördes igång.
 
GoC GoC skrev:
Om du vill kan jag lägga in en bild på ett likadant
Gör gärna så (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.