Jag vet inte om jag lagt detta i rätt tråd men nu de sista veckorna får jag ibland mest på benen o rumpan men ibland på överdelen kliande bett som ser ut som myggbett. Vi sover ofta alla fyra i familjen, jag, gubben och våra två små barn i samma säng men det är bara jag som får dessa bett. Jag sover alltid i pyjamas. Vad är det som biter mig??
 
Vägglöss?
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
Kan vara vägglöss. De finns i så fall i sängen. Det finns detekteringsfällor att köpa från en del butiker på nätet. Det är fällor som innehåller ett specifikt luktämne som bara lockar just vägglöss. De fastnar på en klibbig tejp. Visar det sig vara vägglöss, så måste du anlita ex. anticimex, inget man kan utrota på egen hand.
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Kan vara vägglöss. De finns i så fall i sängen. Det finns detekteringsfällor att köpa från en del butiker på nätet. Det är fällor som innehåller ett specifikt luktämne som bara lockar just vägglöss. De fastnar på en klibbig tejp. Visar det sig vara vägglöss, så måste du anlita ex. anticimex, inget man kan utrota på egen hand.
tack för tipset! Jag ska kolla upp den där fällan. Vägglöss bett brukar väl sitta på rad? Mina bett är väldigt utspridda, ett på höger ben, ett på vänster lår och ett på skulderbladet tex
 
Ingen aning.

Vi fick lite skrämselhicka häromåret. Min dotter hade bott i en andrahandslägenhet ett tag innan hon köpte en lägenhet.

Hennes hyresvärd meddelade att det hade hittats vägglöss i lägenheten efter utflyttningen. Varken hon eller hennes sambo hade märkt något. Och de var givetvis rädda att det ändå hade kommit med till deras nyköpta lägenhet. Och hennes bäddmadrass hade kommit hem till oss, till hennes säng här.

Så bäddmadrassen skrotades omgående, men trots att jag gick över den med lupp (utomhus) såg jag inga löss. VI satte fällor både här hemma och i hennes nya lägenhet. Men vi hittade aldrig några vägglöss.

Men jag läste på en hel del när detta hände.
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
Sköljmedlet i tvättmaskinen?
Byt pyjamas, kanske giftiga färger i den?
 
  • Gilla
Jeahla
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Sköljmedlet i tvättmaskinen?
Byt pyjamas, kanske giftiga färger i den?
nej det är inte det för jag får märken typ som myggbett
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.