Hej,

Jag behöver takbox för sommar/vinter semestrar framöver men har varken garage eller carport. Köpt den idag då det var bra pris.

Den är cirka 230cm så i mitt lilla förråd känns det omöjligt varken på tak/vägg.

Tanken är att hänga den på en yttervägg. Troligtvis med 2 krokar och spännremmar runt. Andra idéer?

Hur hade ni gjort för att skydda den från väder och vind. Dra en pressening runt och dra åt lite lätt på baksidan? Eller mer risk att man stänger in ev fukt som letar sig in?

Distansera den från vägg för att inte få fukt mot vägg?

tacksam för tips.
 
Beror förstås på vad du har för vägg men jag tog fram en takbox som stått mot en bod på landet i många år, bakom boxen fanns inte ens panelen kvar.
 
Ett alternativ är ju att helt enkelt låta den sitta kvar på bilen. Om boxen är sprillans ny så lär den ju hålla hur länge som helst ändå och du slipper omaket att plocka av den :)
 
Haft min ute i fem år sen den var ny, och på vintern sitter den på grabbens bil. Så ute alltid och inga problem det är mest plast!
 
Har min upphängd på väggen. Klöv en regel på längden i en vinkel typ 45°. Skruvade upp ena delen på väggen. Den andra fästs på boxen. Så är det bara att hänga på boxen på väggen.
 
  • Gilla
Tovetorvan
  • Laddar…
@Maximarcus oops, ja min trävägg vill jag ju gärna ha kvar...

och nej, jag skall inte köra runt med en takbox oanvänd 48v om året.. :)
 
W Nordberg84 skrev:
@raveper kan du förtydliga? Bild? Tack! :)
Japp. Den undre sitter på väggen. Träbit fastsatt på svartmålad vägg med synliga skruvar i en byggkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
W Nordberg84 skrev:
@Tovetorvan tack. Hur har de krokarna hållt utomhus?
dom har suttit på plats i snart 4 år utan problem. Kan tänka mig att skumgummidelarna utanpå röret till slut ger upp, men spontant tänker jag att dom har minst 4 år till. Skulle skumgummit checka ut så är det väl bara dra nåt varv med t ex cykelslang eller annat lagom mjukt runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.