Vi ska bygga Lilla herrgården av Myresjöhus, tänkte höra om någon annan här gör det samt vilka erfarenheter ni har av Myresjöhus! Vore kul att se på lite bilder från olika myresjöhus, men helst ifrån Lilla Herrgården, vill gärna ha idéer!
 
Ocksa intresserad av att se bilder av Lilla Herrgarden, samt hora om era erfarenheter (ni som ska bygga/har byggt LH)! :)
 
hej hej!!! Vi har kommit en bit på vägen nu. Imorgon ska dom gjuta plattan :D Och vecka 7 kommer huset. Ska se till att fixa lite bilder och lägga upp på bloggen. Tycker inte att det är så värst intressanta bilder just nu :D
 
Vad kostar lilla herrgården med totalentreprenad.....någon som vet?? :-/
Verkar vara ett trevligt hus. Är det några särskillda tillval man bör göra?
 
Jag har sett priset 1650.000 namnas i forumet men det beror naturligtvis pa omrade, tomten etc...
 
Vet du/ni om myresjöhus har garage oxå :-?
 
Jo, vissa av MH's husmodeller kommer med garage, sa det kan du sakert valja till till alla modeller. Vad ca priset skulle hamna pa vet jag tyvarr inte. Kan kanske vara vart att kontakta en saljare och fraga och sedan kolla runt och jamfora lite.... :)
 
Ok, det kan va värt att kolla upp.
Tänkte att det skulle va fint om man kunnde fixa garaget samtidigt som huset eller precis efter.
;)
 
tjo! Vi betalde 1,6 nf totalentreprenad, då med golvvärme. Vi kunde tyvärr ej ha nått garage på våran tomt då den är för smal, så vi har en kombinerad carport med ett föråd på 10´kvm. Det kostade 121 k att få uppsatt. Vi har gjort en hel del tillval. Så som nedsänkt golv i vardagsrummet 25k. ryggåstak i vardagsrum samt entré 42 k, takfönster i vardagsrum 11 k, halvmånefönster på gavelnock 14 k. Frontespis med fönster 21 k. Fönsterspröjs 9 k, Stora fönster som går ner till golvet i vardags, (vet ej priset) Braskamin i vardagsrum (fick vi gratis) contura 580, Extra tillval i köket 30 k, då på andra skåp och annan spisfläkt. Uppgraderade vitvaror till rostfriapaketet 10 k, extra torkskåp.  Har säkert glömt en hel del. Vi landa iaf på 1892 k för vårat hus. Total budget med tomt, anslutningsavgifter, stödmur, bygg-el, grov- samt finplaneringr av tomt, räntor, extra på elinstalltionen och annat kakel i badrummet än standard så landar vi på 2,5 mille
 
Superinfo, precis vad jag satt och langtade efter!! :)
 
vad bra =) är det nått mer är det bara att höra av sig
 
En sadan chans kan man inte lata slippa undan, har kommer sakerts varldens dummaste fraga (svenska ordforradet ar lite svagt emellanat) - jag sag att ni valt till frontespis... Kan du i enkla orddalag forklara vad en frontespis ar? Kan man se nagon pa husmodellerna pa Myresjohus hemsida? Jag har googlat och googlat men hittar ingen beskrivning som gor mig klokare...
 
jag fattade inte heller vad det var i början. Det är nocken vid själva entrén. På bilderna på lilla herrgården på deras hemsida ser du en nock med ett fönster ovanför ytterdörren, det är frontéspisen. Så skulle man inte ta den så går taket rakt hela vägen, hoppas att du fattar vad jag menar nu =)
 
Oj vad det drar iväg när man väljer till lite lull lull!!
Men det var ju ett bra pris ändå tycker jag.
Vart i landet har ni byggt. Vi planerar att bygga i Bollebygds kommun utanför Borås.
 
Perfekt forklaring - tack sa mycket! :)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.