kristofer12345
Kan någon hjälpa mig
Efter jag luftat broms så fungerar den dock så ligger bromsen till på hjulet konstans efter, släpper jag nippel igen så släpper trycket , har testat allt har även bytt kolvar ,
 
  • Motorcykelhjul med fokus på bromsok och skivbroms, synliga smuts och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det brukar bli så efter ett antal år på grund av att slangen sväller upp invändigt. Då måste man byta slang...
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Den bromsar när jag vill men även när jag inte bromsar så ligger den emot inte helt men lite
 
kristofer12345
useless useless skrev:
Det brukar bli så efter ett antal år på grund av att slangen sväller upp invändigt. Då måste man byta slang...
Jasså , okdå får tests o byta slangjävel osså dådå
 
kristofer12345
useless useless skrev:
[länk]

[länk]

Najs
 
A
Kanske att bromsoket inte sitter centrerat jämfört med skivan,ser ut som ett hembygge med oket och adapterplattan,bara en tanke:thinking:
funkar det bättre om du har oket löst på skivan och bromsar?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Handyman 1 skrev:
Kanske att bromsoket inte sitter centrerat jämfört med skivan,ser ut som ett hembygge med oket och adapterplattan,bara en tanke:thinking:
funkar det bättre om du har oket löst på skivan och bromsar?

Ja jag testade ta av allt o centrera osv kolla skiva o hjulet så allt sitter ok , men det ser exakt ut som ni säger att bromsbelägget går ej tillbaka.. efter inbromsning , verkar vara vanligt fel, tydligen , har då moppen stått ett jävla bra tag så ska testa byta slang också annars är nog nått annat tråkigt..
 
Gissar att detta OK bara har kolvar på den ena sidan och är då ett flytande OK.
Stämmer detta så behöver du säkerställa att de kolvar som OKet ska flyta på rör sig som de ska.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
snuttjulle snuttjulle skrev:
Gissar att detta OK bara har kolvar på den ena sidan och är då ett flytande OK.
Stämmer detta så behöver du säkerställa att de kolvar som OKet ska flyta på rör sig som de ska.
Ja det stämmer , och det verkar dom nya jag köpte göra , dom gamla var lite oklara..
 
Jag har varit med om att hålet i oket oxiderat såpass att det klämmer på glidpinnen och oket inte åker tillbaka.
Förvisso på en bil då.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
A
Ja väldigt vanligt!
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har varit med om att hålet i oket oxiderat såpass att det klämmer på glidpinnen och oket inte åker tillbaka.
Förvisso på en bil då.
Detta skulle jag vilja föreställa mig? Vilken är glidpinnen
 
A
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Ja det stämmer , och det verkar dom nya jag köpte göra , dom gamla var lite oklara..
Han menar inte kolvarna i själva oket utan fastsättningen av oket,det ska kunna röra sig i sidled.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Har dålig koll på bromsar till tvåhjuliga fordon men skulle gissa på att det sticker in en glidpinne i markerad bit på oket.
Borde finnas en till någonstans tycker jag.

Del av motorcykelhjul med bromsok och markerad glidpinne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.