Efterlyser hur man eftermontera tillufts ventiler i befintliga fönster. Tycker inte att jag hittar rätt information för just fönstren i huset.

Bild på fönstret vart toppsidan slutar neråt mot huset. Där tänker jag att luften ska ta sig över utkanten och sippra ner till kanelen i mitten (lite som bilden jag hittade hos Bolist fast tvärtom). Dock kanelen är inte djupare än i bilden så om man borrar hål på insidan av bågen leds dessa hål aldrig ut. Fönstren vi har kanske inte är gjort för ventiler i bågen. Inte mycket utrymme i karmen och tveksam till väggventiler av asketisk skäl (d.v.s. tycker ventiler i fönster är en diskret lösning).
Överst på ett öppet vitmålat fönster som visar karmens ovansida och angränsande takstruktur inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration som visar steg för att montera en tilluftsventil i övre delen av ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vore tacksamt för tips.
 
Inget svar på din fråga, men jag hade personligen inte gett mig på att borra i ett fönster. Det kräver ett visst handlag och att man vet vad man gör.
Skulle rekommendera att du först säkerställer att det går att använda en ventil till just den fönstertyp du har. Hör med tillverkaren.
 
  • Gilla
MatthewCampbell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.