http://imgur.com/a/77edfQl

Isoleringen under diskluckan på min maskin hängde och dinglade när jag torkade efter att maskinen läckt framtill då en sked täppte igen filtret.

Drog loss det då det ändå inte verkade göra nån större nytta i det skicket.

Är detta något man måste åtgärda? Electrolux tycker det och skicka tekniker, men Electrolux anser säkert att man ska göra det som ger dem pengar. Vad anser ni?
Kan man ignorera detta?

Maskinen är gammal, minst 5 år tror jag då jag fick den "på köpet" i lägenheten och har fungerat fint hittills.
 
låt det vara ,isoleringen är väl till för dämpa ljudet från maskinen
 
T tergo skrev:
låt det vara ,isoleringen är väl till för dämpa ljudet från maskinen
Ja, alltså, problemet var att den hängde och dinglade med inte särskilt mycket material som höll ihop det kvar alls, så den gjorde redan ingen nytta.

Så det är bara för att dämpa ljudet? Det kan jag leva med om det inte är allvarligare än så. Inte direkt nån lust att Electroluc tekniker ska komma över och säga "det är bara isoleringen", så får man betala 1500 eller vad de nu kan tänkas ta.
 
Det är bara för att dämpa ljudet ja, var själv ute hos en kund förra veckan med just detta problem. Då hade isoleringen släppt lite längst ner i luckan och small emot kanten under luckan när man öppnade den. Bara pilla bort :)
 
axelito axelito skrev:
Det är bara för att dämpa ljudet ja, var själv ute hos en kund förra veckan med just detta problem. Då hade isoleringen släppt lite längst ner i luckan och small emot kanten under luckan när man öppnade den. Bara pilla bort :)
Vad lustigt att du säger detta. PRECIS detta har skett mig på min Electrolux diskmaskin.
Efter att tekniker plockat av fronten på luckan ser vi att isoleringen har börjat "lossna" längst ner. Och vi har hittat små svarta bitar under och inuti diskmaskinen senaste halvåret.
Varav en liten svart bit isolering (som vi nu vet att det är) har hamnat inuti maskinen och blivit klämt mellan tätningslisten vilket resulterade i vattenläcka. Ramlar precis vid listen då när man stänger agerar luckan som en rutchkana.

Isoleringen är ju limmad inuti luckan så går inte att byta enkelt sa teknikern. Försöker få detta som en reklamation men verkar vara motvind. Electrolux vill bara byta listen som ser ut som ny efter 2år. = standardservicelösning att byta tätningslisten.
 
S Smarteus skrev:
Vad lustigt att du säger detta. PRECIS detta har skett mig på min Electrolux diskmaskin.
Efter att tekniker plockat av fronten på luckan ser vi att isoleringen har börjat "lossna" längst ner. Och vi har hittat små svarta bitar under och inuti diskmaskinen senaste halvåret.
Varav en liten svart bit isolering (som vi nu vet att det är) har hamnat inuti maskinen och blivit klämt mellan tätningslisten vilket resulterade i vattenläcka. Ramlar precis vid listen då när man stänger agerar luckan som en rutchkana.

Isoleringen är ju limmad inuti luckan så går inte att byta enkelt sa teknikern. Försöker få detta som en reklamation men verkar vara motvind. Electrolux vill bara byta listen som ser ut som ny efter 2år. = standardservicelösning att byta tätningslisten.
Precis, det är limmat med luckan. Isoleringen går inte att beställa som nån reservdel heller, så isåfall lär man byta innerlucka.
Men ja det är ju bara lite isolering, bara skära bort lite så blir det bra.
Skulle också bytt listen om den blivit skadad.

Isoleringen är ingen vital del och saknas 2% av isoleringen så gör det ingen skillnad på ljudet, så att försöka få nån reklamation pga det är nog svårt.
 
axelito axelito skrev:
Precis, det är limmat med luckan. Isoleringen går inte att beställa som nån reservdel heller, så isåfall lär man byta innerlucka.
Men ja det är ju bara lite isolering, bara skära bort lite så blir det bra.
Skulle också bytt listen om den blivit skadad.

Isoleringen är ingen vital del och saknas 2% av isoleringen så gör det ingen skillnad på ljudet, så att försöka få nån reklamation pga det är nog svårt.
Ok. Listen I detta fallet är inte trasig. Utan det var serviceteknikern som sa "det gör vi iaf" när vi ändå är här.

Allt tyder på att läckaget från diskmaskinen beror på att isoleringen ramlat ner och lagt sig ivägen för tätningslisten som sen läcker vatten. Varje gång isoleringen ramlar bort hamnar den nog inte där. Men jag har plockat bort isolering från tätningslisten och det verkar ha orsakat läckaget.

vad kan få isoleringen att "lossna" och "fnasa sönder". den är ju verkligen INUTI luckan. Värme kyla? dåligt lim som den sitter med?

kanske sker nästa gång om 6månader, eller 1år. Är ju "oturen" som avgör om biten isolering hamnar just där.
Har ramlat ner "bitar" säkert 10-15 gånger i 5x5mm storlekar. Några gånger har dom hamnat på golvet och säkert dammsugits upp.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.