MathiasS MathiasS skrev:
Här behövs detektivarbete. Känner inte alls igen det som Segeltorp (men du tänker nog på Sätra på andra sidan motorvägen) och ej heller Sätra. Men, när de sladdar ut från parkeringsplatsen så står det "Norr...." någonting. Är det inte i Norrköping? Hinner inte riktigt se.

Vid tidpunkten hade Mekonomen som vi känner det idag inte bildats. Man hade endast 17butiker i landet, resultatet av ett förvärv av en annan kedja.
Det är definitivt inte Norrköping. Jag har varit i den där butiken och köpt grejer till min Golf GTI när
det begav sig och den låg i ett industriområde på vänster sida om motorvägen på väg ut till Kungens Kurva, efter att man passerat avfarten till Älvsjö.

Eller så är det "confirmation bias", dvs jag var på butiken i Stockholms söderorter tidigt 2000-tal och har rört ihop det med den i Byhåla... Får forska vidare i saken :)

Edit: det verkar tamejfan som att ni hade rätt. Det är Mekonomen i Norrköping, eller iaf som butiken såg ut då. Hittade följande på facebook i en tråd om Byhåla "Jag flyttade på min bil när dom spelade in det där. Jag jobbade i fabriken som man ser bakom i de sista bildrutorna. Dom skulle sladda in på Mekonomen å jag va lite rädd om min bil..... Inspelat i Norrköping."

Det värsta med detta är att mitt 20-åriga jag åkte runt i tron att jag hade äkta Ronny och Ragge-stripes på Golfen :D
 
Redigerat:
Dags att hämta popcorn...
 
R roli skrev:
Jag får det till att det står "Norrköpings byggmaskiner Tel 107740" på skylten.
Jaadå... Men den ser lite "enkel" ut, frågan om det inte är för att lura oss?
 
  • Bil med släp som gör en burnout på en gata, rök bildas från däck, med förväntansfull åskådare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att kleta på stripes på ett gammalt släp , är som att sminka en gris. Det är ändå en gris. Ska du sälja, ska du i första hand se till att du har bra däck och att påskjutsbromsen funkar och att wirar löper lätt, gummibälgen på dragstången ska vara hel. Stödhjulet ska inte vara skadat och elsystemet ska vara i oklanderligt skick.
 
Skönt att det gick att reda ut detta med Norrköping.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
A
V vedklyv skrev:
Att kleta på stripes på ett gammalt släp , är som att sminka en gris. Det är ändå en gris
Jo,men sminkad:D
 
kolla hos nån reklamfirma som monterar text på bilar
 
Bra initiativ Kurtivan, gällande släp, snöslungor, gräsklippare osv.. så nöjer sig folk som renoverar på sin höjd att dom mekaniskt är bra. Kul om man ibland faktiskt gick hela vägen och fixade utseendet också.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
V vedklyv skrev:
Att kleta på stripes på ett gammalt släp , är som att sminka en gris. Det är ändå en gris. Ska du sälja, ska du i första hand se till att du har bra däck och att påskjutsbromsen funkar och att wirar löper lätt, gummibälgen på dragstången ska vara hel. Stödhjulet ska inte vara skadat och elsystemet ska vara i oklanderligt skick.
Det här släpet har gått från att vara ett bromsat till ett obromsat så många av de grejer du tar upp är inte relevanta, det har inte ens ett stödhjul...
Det jag fixat är just en ny axel, riktiga däck på fina fälgar, låst påskjutet med ett rör, fått funktion på
alla lampor, tagit bort den rost som kommit på lämmar och flaklås och målat med kallgalv och silvrig tectyl.
Gris eller inte, det hade sett fint ut med nya stripes, men det får väl vara då...
 
Klart du ska ha striipes!
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
A
Vad är det för släp?
 
Korvgubbe
  • Gilla
anis16 och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Vad är det för släp?
Ett Bröderna Fransson
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Kan det här vara något att spinna vidare på?
[länk]
Dekalsats Gisebo släpvagn
Tack! Ja det där vore någonting, men priset avskräcker för det här billiga släpet tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.