Har någon koll på priser på tysktillverkade Hörmann, om porten köps i Tyskland istället för i Sverige?

Behöver en större port bredd 5500 mm, den kostar här över 30,000 kr inkl frakt, det låter dyrt, även för en kvalitetsport.

Har någon gjort inköp av Hörmann-portar i tyskland eller annat närbeläget EU-land? I så fall, från vilken firma? Hur stor var prisskillnaden?

Köpte en Panasonic luftvärmepump med 2 innedelar i tyskland för 2 år sedan. Kostade totalt 25000 inkl montering, alla delar och skyddshuv av plåt samt inklädnad av rören (montering mm gjordes av Svensk installatör samt en helgs självjobb).
Pris enl offert i Sverige för EXAKT samma pump: 70,000:- utan plåthuv och inklädnad...
Prisskillnaderna kan alltså vara gigantiska.
// Johan Sundström
 
vet inte
men har du hört med PRIDO (www.prido.se) dom brukar bland annat ha lite andrahandssorterings portar av alla de sorter. ring dom för pris
 
Polen har jag kollat upp angående en Höörmanport i 5000x2125 och priset var nästan exakt halva mot i Sverige.
Praktiker heter butikskedjan som var billigast av de jag kontaktade i Polen.
Tyskland har jag ingen aning om.
 
Hur många pengar landade det på? Gissar att det var inkl fjärrkontroll och öppnare. Hur tog du hem dem, är ju rätt långa paket.
 
Är också ute efter en stor bred port och mmm det kostar i Sverige med STOR port  :surprised:

Den där Praktiker.pl sidan förstår man inte mycket utav hehe, verkar inte finnas typ priser och varor på den sidan eller ?
 
Jag har inte fått hem någon port ännu, men jag har ringt ner till Polen och forskat lite om priserna och det blir runt 10.000sek inklusive öppnare med fjärrkontroll för port 5000x2125.

Vi kommer förmodligen att hyra en kontainer av färjebolaget och ha en lastbil på plats när vi kommer till Sverige och lasta över alltihopa till.

Praktiker har inga varor på hemsidan utan du får ringa eller maila till dem och fråga priser.

 
Jesca_j .. vilken modell på Hörmann är det ni kollat på ?
 
LPU 40 tror jag att den heter.
 
Den har jag också kikat på .. har även kikat lite på Crawfoord. Men LPU 40 för 10.000:- låter riktigt bra ..
 
Jesca_j .. vart bort ni ? kanske man kunde göra en samleverans ?
 
Hejsan, ett litet gruppköp är kanske på sin plats här! Jag ska själv bygga garage nu till våren och till det behöver jag ju en garageport så jag är mkt intresserad av ett ev. gruppköp....

Hejs Stefan
 
Jag bor i Umeå och jag är intresserad av ett gruppköp om fraktkostnaden blir överkomlig, jag har tänkt mig två portar, en som är 5 meter och en som är 2,6 meter.
 
Ytterligare en intressent!


Jag behöver en taksjutare; 4m bred x 2,25 hög med motor och fjärr.

Hur har ni tänkt göra ?

Mvh
/Andreas
 
Ja .. hur gör vi ? Jesca_j hade ju börjat så fint och kollat upp priser från Polen. Hur spinner man vidare ? och hur får vi det fraktat ? osv osv

Vore kalas om det nu är så billigt som Jesca_j hade kollat upp, så vore det intressant och se vad det kostar med frakt osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.