Vilka kostnader utöver huspaketet får man betala till Älvsbyhus?
(utöver kostnad för tomt och diverse avgifter till kommun)

Har man tex betala extra för inkoppling av VA,el och telefon?
Grundarbeten? När Älvsbyhus grundentreprenör kommer, ska man ha schaktat tomten och lagt makadam där huset skall stå? Lägger Älvsbyhus entreprenörer ner dräneringen?

Om jag tex bygger ett freja så är piset enligt älvsbyhus hemsida 857'000 kr, vad tillkommer? (förutom självklara bygglov-,VA-,el- och telefon-anslutningsavgifter samt tomtkostnad)

mvh

ps. ingår plattan när man köper garage?
 
Alla dessa frågor skall försäljaren besvara, annars så byt säljare.

Om han inte vill ta sig tid att gå igenom exakt vad de gör och vad du skall göra så är denne inte seriös.

Förslagsvis så skriver du ner alla dina frågor i punktform. Ger dem till säljare och meddelar att kontrakt ej kommer att skrivas förän ni tillsammans har gått igenom dessa frågor.

 
PelleC skrev:
Alla dessa frågor skall försäljaren besvara, annars så byt säljare.

Om han inte vill ta sig tid att gå igenom exakt vad de gör och vad du skall göra så är denne inte seriös.

Förslagsvis så skriver du ner alla dina frågor i punktform. Ger dem till säljare och meddelar att kontrakt ej kommer att skrivas förän ni tillsammans har gått igenom dessa frågor.

tyvärr har vi ingen Älvsbyhussäljare i närheten, närmast är i Helsingborg och jag har inte fått ett så bra intryck av dem....och om jag har förstått saken rätt så har säljarna delat upp landet , och säljarna vill inte gärna göra intrång på någon annans säljare mark.
 
Då skulle jag först och främst ringa till ett annat kontor i Skåne. Det finns ju flera som arbetar i Skåne. Sen finns det ett huvudkontor, så det andra allternativet är att ringa till Försäljningschef eller VD.
Det kan ju hända att de fått klagomål förr, men tyvärr inte tillräckligt många för att kunna aggera.
 
Vi håller på att bygga ett Ägir här i helsingborg nu. Intrycket jag har fått av säljaren (MW) hitills är seriöst och bra. Jag hade 2½ A4 med frågor vid första mötet, och dom blev besvarade på en gång, utan krusiduller. Det enda som har varit lite trögt är att få information om tillvalen, men vi har iofs inte kommit så långt att vi behöver ta ställning till det ännu.

Jag har pratat med andra som också varit i kontakt med ovanstående säljare och dom har allihop varit riktigt nöjda.
 
Diz skrev:
Vi håller på att bygga ett Ägir här i helsingborg nu. Intrycket jag har fått av säljaren (MW) hitills är seriöst och bra. Jag hade 2½ A4 med frågor vid första mötet, och dom blev besvarade på en gång, utan krusiduller. Det enda som har varit lite trögt är att få information om tillvalen, men vi har iofs inte kommit så långt att vi behöver ta ställning till det ännu.

Jag har pratat med andra som också varit i kontakt med ovanstående säljare och dom har allihop varit riktigt nöjda.
JO, jag har upplevt samma sak med tillvalen. Jag har hört att andra Ä-hus säljare har tillvalslistor som de lämnar ut?
Men om ni håller på och bygger så måste ni väl redan har gjort era tillval?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.