Hej! Den delen i hon är sönder. Hur gör man när man byter? Vad beställer man? Ingen koll på såna här saker och min sambo tar inte tag i det.
 
  • Närbild på en trasig vaskbrunn i en rostfri diskho, med synliga skador och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Du får väl mäta hur stor den är och hur den ansluter till vattenlåset på undersidan,sök sen på bottenventiler diskbänk:geek:
 
E
Eller byt sambo ;)
 
Handyman 1 skrev:
Du får väl mäta hur stor den är och hur den ansluter till vattenlåset på undersidan,sök sen på bottenventiler diskbänk:geek:
Stort tack för svar
 
E erkka skrev:
Eller byt sambo ;)
Han har varit föräldraledig med våra tvillingar som är 1 år ett tag så vi ska nog inte döma ut honom, det är sjukt mycket jobb bara det:D
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Ser ut att vara en gammal diskho, är det gjutjärn eller plast i avloppsanslutningen under diskhon. Är det gjutjärn kan det vara lite krångligare. Och det kan även vara lättare att byta hela vattenlåset också.
 
E
T TildaV skrev:
Han har varit föräldraledig med våra tvillingar som är 1 år ett tag så vi ska nog inte döma ut honom, det är sjukt mycket jobb bara det:D
Då tycker jag du ska behålla honom :)

Åk till Bauhaus och köp ny bottenventil om du hittar reservdel. Annars får du byta hela vattenlåset.
 
A AndersS skrev:
Ser ut att vara en gammal diskho, är det gjutjärn eller plast i avloppsanslutningen under diskhon. Är det gjutjärn kan det vara lite krångligare. Och det kan även vara lättare att byta hela vattenlåset också.
det är plast, stort tack för svar :) ska ta tag i det här i helgen!
 
E erkka skrev:
Då tycker jag du ska behålla honom :)

Åk till Bauhaus och köp ny bottenventil om du hittar reservdel. Annars får du byta hela vattenlåset.
Haha jaa jag tror det, dubbelkommando hela dagarna kan gör en ganska så trött :D

Stort tack för svar, jag ska göra det i helgen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.