B
Håller på med renovering och byggfirma vill gjuta in traditionell brunn i bastu och använda spärrvätska i vattenlås för att förhindra uttorkning. Anledning till att man inte sätter spygatt är att man då behöver bila mer till närmaste brunn. Jag känner mig spontant skeptisk till denna vätska som ska vara lätrare än vatten och inte kunna avdunsta. Någon som har erfarenhet?
 
B bygges skrev:
Håller på med renovering och byggfirma vill gjuta in traditionell brunn i bastu och använda spärrvätska i vattenlås för att förhindra uttorkning. Anledning till att man inte sätter spygatt är att man då behöver bila mer till närmaste brunn. Jag känner mig spontant skeptisk till denna vätska som ska vara lätrare än vatten och inte kunna avdunsta. Någon som har erfarenhet?
Hej.

Jag har en vanlig brunn med vattenlås i min bastu. Och det är inga problem med lukt. Jag bastar förvisso 1 - 2 gånger i veckan och gör rent hela bastun 1 gång i månaden.

Vh Alexander
 
B
Scsi Scsi skrev:
Hej.

Jag har en vanlig brunn med vattenlås i min bastu. Och det är inga problem med lukt. Jag bastar förvisso 1 - 2 gånger i veckan och gör rent hela bastun 1 gång i månaden.

Vh Alexander
Hur ser det ut under sommaren, säg att du inte bastar på 2-3 mån?
 
B bygges skrev:
Hur ser det ut under sommaren, säg att du inte bastar på 2-3 mån?
Hej.

Oj det har aldrig hänt att jag låter den stå så länge. Jag bastar även på sommaren. . Men OM jag nu inte skulle basta under en längre tid så skulle jag rengöra allt ordentligt och sen gå ner och fylla i vatten vid behov i vattenlåset. Jag har svårt att se att det torkar ut så fort men jag kan förvisso ha fel.

Vh Alexander
 
Skippa brunnen...
 
Lägg över ett tillfälligt löst lock, förhindrar avdunstning.
 
  • Gilla
Scsi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.