Då IKEA uppdaterat sina hällar så funderar jag på att köpa induktionshällen TREVLIG.
Mina föräldrar hade en av de gamla modellerna och va väldigt missnöjda.
Jag söker nån som har erfarenhet av de nya.
 
Beror på vad de var missnöjda med, en induktionshäll är annorlunda än keramikhäll/plattor som man måste lära sig.
Ett exempel är att en stekpanna ska värmas på ca 70% effekt och endast vattenuppkok köras på fullt effekt.
Vad var de inte nöjda med?
 
A AndersS skrev:
Beror på vad de var missnöjda med, en induktionshäll är annorlunda än keramikhäll/plattor som man måste lära sig.
Vad var de inte nöjda med?
Jo de har haft häll innan.
Den var OTROLIGT känslig för all fukt och stängde av sig. Så känslig att de ansåg den omöjlig att använda.
Och då började den pipa. Helt ok, men det gick inte stänga av utan höll på i flera minuter. Tro mig, jag testade alla kombinationer som fanns.
 
E
Om hällen börjar pipa utan att ge sig så får man dit igen och torka med fuktig trasa för att direkt efter torka torrt med hushållspapper eller handduk
 
Har kört IKEA Högklassig i snart två år och den är inte alls känslig, har väl endast vid 1-2 tillfällen reagerat och då överkokning, man vände ryggen till för att göra något annat vid uppkokning. Torkar av med fuktig trasa runt t.ex. stekpannan under stekning och inga problem eller om kastrull har varit lite fuktig efter man t.ex. slagit av vatten.
Jag förutsätter att det var induktionshäll de haft tidigare när du skriver häll och inte keramikhäll med uppvärmd yta.
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.