Min torktumlare E-lux EDH 97951 W står bara och surrar. Displayen lyser. Kondensator eller tempsäkring?
 
StackaBo StackaBo skrev:
Kondensato
Lossa toppskivan och ge den lite hjälp att komma i gång, går den bra sen så byt kondensatorn, motorn orkar inte starta
 
Du behöver inte byta kort se filmen nedan.
Jag fixade min Electrolux torktumlare EDC77550W som var helt död.
Funkar på massor av märken AEG, Electrolux, Zanussi Etc
Med hjälp av denna film.
https://www.how-to-repair.com/help/...for-tumble-dryers-aeg-electrolux-zanussi-etc/
1st Switchregulatorkrets SMD-8B (7-Pin) TDN LNK304GN Art.nr.173-36-288 13,50kr tot 13,50 kr
5st Motstånd 3W 47Ohm5% TDNERG3SJ470 Art.nr.300-15-715 3,09kr tot 15,45 kr
Allt 28,95kr Så det hela gick på 29kr + bensinpengar till Elfa.
 
  • Gilla
elkwood
  • Laddar…
A
StackaBo StackaBo skrev:
Min torktumlare E-lux EDH 97951 W står bara och surrar. Displayen lyser. Kondensator eller tempsäkring?
Typisk kondensator.
Sitter på innanför höger sidplåt framifrån sett
Ducati 6uF brukar det vara
 
Έχω ένα στεγνωτήριο siemens και μου δίνει συνέχεια την ένδειξη δοχείου, λειτουργεί για 5 λεπτά όταν το ανάβω και σταματάει, τα έχω καθαρίσει όλα μέσα νομίζω αλλά πρέπει να έχω κάνει κάτι. το στεγνωτήριο είναι WT56S512DN/08
 
  • Panel av Siemens torktumlare WT56S512DN/08 med indikator för vattenbehållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
B Christina Mi skrev:
Έχω ένα στεγνωτήριο siemens και μου δίνει συνέχεια την ένδειξη δοχείου, λειτουργεί για 5 λεπτά όταν το ανάβω και σταματάει, τα έχω καθαρίσει όλα μέσα νομίζω αλλά πρέπει να έχω κάνει κάτι. το στεγνωτήριο είναι WT56S512DN/08
Jättekul!
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Jättekul!
Rena grekiskan ;)
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
stugan_i_skogen skrev:
Καθαρά ελληνικά ;)
förlåt men jag blev förvirrad
 
A
B Christina Mi skrev:
förlåt men jag blev förvirrad
Klart som korvspad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.