Hej,

Vi är på jakt efter en Arkitekt.

vi har letat rätt mycket på nätet och fastnat för några men vi skulle vilja ha lite mera alternativ och tar gladeligen emot tipps.

Vi ska bygga ett modernt hus med glasfasad mot vatten i 2 våningar, vi har en bra uppfattning om funktionaliteten vi vill ha i huset men, designen är inte riktigt vårat bord.
Storlek har vi inte riktigt krav ställt men ca 300-350kvm. ( vi tänker att det är upp till arkitekten att trolla med för att lösa funktionaliteten )

Vi behöver komma igång och skissa och rita med en arkitekt som har ritat moderna funktionella hus, gärna vid vattnet, som tar in väldigt mycket ljus både från tak och från fönster.

alla tipps mottages med glädje och kommer att följas upp.

Tack.

Mvh A
 
Hej.

En släkting till min sambo har börjat rita vanliga villor. Innan har han gjort projekt mot större aktörer men vill nu testa ”mindre” projekt. Han har precis ansökt om bygglov för sin första villa.
Mer info om honom här.
http://www.ajak.se/
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
Kul med nytt hus! :love:

Kan tipsa om killen som ritade mitt nya hus vi ska bygga ute på Värmdö. Han är ingenjör och använder SketchUp för skisserna och Illustrator för A-ritningar. Gick igenom direkt utan anmärkning :geek:

Hemligheten tror jag är att hitta någon som kan föra fram era idéer och tankar på ett bra sätt, eller vill ni inte designa själva?

Sen ska det ju inte kosta skjortan heller vilket det i min mening ofta gör när det gäller privatvillor :ok:

PMa för kontaktinfo
 
Vi byggde modernfunkis i två plan och anlitade Zidén Arkitektur. http://ziden.se/
H
an arbetar nästan uteslutande med villor och fritidshus. Han fångade våra önskemål på väldigt bra sätt.
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
:giggle:
Arkitektonisk ritning av ett hus med tre våningar inklusive källare, markplan och andra våningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
:giggle:
[bild]
Har du några fasadritningar och sektioner på superhuset?
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
E erikjakan skrev:
[länk] Tycker jag verkar vara otroligt seriös och duktig!
Ritade huset för mig och min jycke för 15 år sedan. Då fanns lite att välja på då jag ville ha ett litet hus på 100 kvm. Det blev ett mycket trivsamt hus.
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
Torbjärn Torbjärn skrev:
Kul med nytt hus! :love:

Kan tipsa om killen som ritade mitt nya hus vi ska bygga ute på Värmdö. Han är ingenjör och använder SketchUp för skisserna och Illustrator för A-ritningar. Gick igenom direkt utan anmärkning :geek:

Hemligheten tror jag är att hitta någon som kan föra fram era idéer och tankar på ett bra sätt, eller vill ni inte designa själva?

Sen ska det ju inte kosta skjortan heller vilket det i min mening ofta gör när det gäller privatvillor :ok:

PMa för kontaktinfo

Hej,

ja väldigt kul med nytt hus, har varit med och markplanerat mycket till kunder men nu är det första huset själv.

Man vill ju ha ett finger med i spelet gällande designen men har lite svårt att se just vad som passar, letar efter precis det du nämner, någon som kan få ens egna tankar och lösningar ner på ritningen.

Samt det du nämner, det ska inte kosta skjortan på kuppen :)

Tack för ditt svar, kan du droppa kontakter till honom på PM ?

Mvh
 
E erikjakan skrev:
[länk] Tycker jag verkar vara otroligt seriös och duktig!
Hej,

Ja dom verkar bra, instämmer helt. platsbesök är inbokat nu i veckan med dem.

ska bli spännande, dom har levererat nått hus ute på värmdö som va i den stilen som vi letar efter.

mvh
 
  • Gilla
Mhle och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Men det är för stort.
Hej,

är åt det där hållet vi letar efter, men som du säger kanske inte fullt så stort.

Mycket av det vi letar efter fanns med i husets planritning.

ju mera man tittar så inser man att det kanske blir större än vad man själv tänkt för att man ska få platts med det man tänkt.

tack
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
A Applegreen skrev:
Hej,

Vi är på jakt efter en Arkitekt.

vi har letat rätt mycket på nätet och fastnat för några men vi skulle vilja ha lite mera alternativ och tar gladeligen emot tipps.

Vi ska bygga ett modernt hus med glasfasad mot vatten i 2 våningar, vi har en bra uppfattning om funktionaliteten vi vill ha i huset men, designen är inte riktigt vårat bord.
Storlek har vi inte riktigt krav ställt men ca 300-350kvm. ( vi tänker att det är upp till arkitekten att trolla med för att lösa funktionaliteten )

Vi behöver komma igång och skissa och rita med en arkitekt som har ritat moderna funktionella hus, gärna vid vattnet, som tar in väldigt mycket ljus både från tak och från fönster.

alla tipps mottages med glädje och kommer att följas upp.

Tack.

Mvh A
Jag tycker Willa Nordic gör snygg, enkel design.
https://sverige.willanordic.se/hus-galleriet

Ska det vara sluttningshus? Den här kanske? Fast jag vet inte hur många kvm det är.
https://sverige.willanordic.se/galleriet/hus-galleriet/a2989/
 
  • Gilla
Applegreen
  • Laddar…
A Applegreen skrev:
Hej,

Vi är på jakt efter en Arkitekt.

vi har letat rätt mycket på nätet och fastnat för några men vi skulle vilja ha lite mera alternativ och tar gladeligen emot tipps.

Vi ska bygga ett modernt hus med glasfasad mot vatten i 2 våningar, vi har en bra uppfattning om funktionaliteten vi vill ha i huset men, designen är inte riktigt vårat bord.
Storlek har vi inte riktigt krav ställt men ca 300-350kvm. ( vi tänker att det är upp till arkitekten att trolla med för att lösa funktionaliteten )

Vi behöver komma igång och skissa och rita med en arkitekt som har ritat moderna funktionella hus, gärna vid vattnet, som tar in väldigt mycket ljus både från tak och från fönster.

alla tipps mottages med glädje och kommer att följas upp.

Tack.

Mvh A
Sök seriöst Arkitekttjänst hitta en arkitekt med känsla för plats och tradition och om ni vill göra något nytt med fönster och ljus så gör det med er beskrivning av hur er livstil ser ut då ett hus är så mycket mer än en generation och platsen
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hemmakatten
A Applegreen skrev:
Hej,

Ja dom verkar bra, instämmer helt. platsbesök är inbokat nu i veckan med dem.

ska bli spännande, dom har levererat nått hus ute på värmdö som va i den stilen som vi letar efter.

mvh
Vi har också anlitat honom, blev fantastiskt fint hus och gäststuga/bastu. Rekommenderas!
 
  • Gilla
Applegreen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.